Naprawa nadwozia po wypadku, nawet jeśli pozornie jest niegroźny, ze względu na samonośną strukturę nadwozia wymaga dokładnego sprawdzenia symetrii (na specjalnych przyrządach) i ewentualnego przesunięcia podłogi i zawieszenia kół. Ponieważ najbardziej narażone na uszkodzenia zewnętrzne części nadwozia są zgrzewane punktowo, naprawy powinny być przeprowadzane przez odpowiednie warsztaty. [więcej w: wypożyczalnia samochodów Warszawa, otomoto chojnice, gorlice i okolice ]
W czasie długiego postoju samochodu, nawet pomimo braku eksploatacji, wiele części i zespołów podlega stopniowemu zużyciu. Takie czynniki jak: deszcz, śnieg, mróz, słońce wpływają niekorzystnie (w ciągu długiego okresu działania) na wszystkie zewnętrzne części gumowe (uszczelki, ogumienie) oraz zewnętrzne powierzchnie lakierowane i chromowane. Z tego względu w czasie dłuższego postoju samochód powinien być przechowywany w pomieszczeniu zamkniętym, przewiewnym i suchym, W celu przygotowania samochodu do długiego postoju należy:
– umyć dokładnie i osuszyć cały samochód oraz zabezpieczyć wszystkie zewnętrzne powierzchnie lakierowane i chromowe cienką warstwą ogólnie dostępnych środków konserwujących;
– zabezpieczyć podwozie – powierzchnie skorodowane pokryć farbą antykorozyjną; (np. cynkanem);
– zwolnić hamulec pomocniczy i ustawić dźwignię biegów na luz;
– zdjąć ramiona wycieraków;
– zasłonić szyby papierem;
– nakryć siedzenia;
– nasmarować wszystkie punkty samochodu;
– wlać przez otwory świec po kilkanaście cm 3 oleju silnikowego i obrócić wał korbowy przy wykręconych świecach, a następnie wkręcić świece;
– zatkać wylot rury wydechowej;
– sprawdzić naładowanie akumulatora (ewentualnie doładować);
– pokryć bieguny akumulatora i zaciski przewodów wazeliną bezkwasową; zaciski przewodów odłączyć od akumulatora;
– podnieść samochód i ustawić go na podstawkach tak, aby koła nie dotykały nawierzchni; – uchylić lekko obie szyby w oknach;
– zakonserwować narzędzia i wyposażenie.