Dacia 1300

Obsługa układu zasilania obejmuje następujące czynności:

— czyszczenie zbiornika paliwa,

— sprawdzanie szczelności przewodów i złączy.

— czyszczenie i wymianę wkładu filtru powietrza,

— czyszczenie filtru siatkowego pompy paliwa,

— czyszczenie i regulację gaźnika.

Stan wkładu filtru powietrza kontroluje się co 5000…10 000 km (zależnie od warunków eksploatacji). Podczas kontroli wkład należy oczyścić z zewnątrz i przedmuchać sprężonym powietrzem.

Do numeru 327650 (znajdującego się obok roku produkcji na tabliczce znamionowej samochodu) układy zasilania silników były wyposażone w pompę paliwa typu SOFABEX, natomiast od numeru 327651 — w pompę paliwa typu FIAT 124 [podobne: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Gdy pompa paliwa nie tłoczy paliwa w ogóle lub w niedostatecznej ilości, najczęściej przyczyny mogą być następujące.

— Zanieczyszczenie filtru siatkowego, który należy wyjąć po odkręceniu śruby, zwracając uwagę na podkładkę i sprężynę. Po oczyszczeniu i zamontowaniu filtru siatkowego należy sprawdzić prawidłowość dokręcenia sześciu wkrętów łączących pokrywę z kadłubem pompy oraz dwóch śrub mocujacych do kadłuba silnika.

— Uszkodzenie przepony lub jej sprężyny. Przeponę lub sprężynę wymienia sie po odkręceniu sześciu wkrętów łączących pokrywę z kadłubem pompy.

— Uszkodzęnie zaworu ssącego lub tłoczącego. Oddzielnie Zaworów nie można wymienić i trzeba wymienić górną część pompy, w której oba zawory się znajdują.

Powiązane tematy z artykułem: Serwis VW Wrocław wynajem busów z kierowcą warszawa wynajem z oc sprawcy