Obsługa układu zasilania obejmuje następujące czynności:
— czyszczenie zbiornika paliwa,
— sprawdzanie szczelności przewodów i złączy.
— czyszczenie i wymianę wkładu filtru powietrza,
— czyszczenie filtru siatkowego pompy paliwa,
— czyszczenie i regulację gaźnika.
Stan wkładu filtru powietrza kontroluje się co 5000…10 000 km (zależnie od warunków eksploatacji). Podczas kontroli wkład należy oczyścić z zewnątrz i przedmuchać sprężonym powietrzem.
Do numeru 327650 (znajdującego się obok roku produkcji na tabliczce znamionowej samochodu) układy zasilania silników były wyposażone w pompę paliwa typu SOFABEX, natomiast od numeru 327651 — w pompę paliwa typu FIAT 124 [podobne: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]
Gdy pompa paliwa nie tłoczy paliwa w ogóle lub w niedostatecznej ilości, najczęściej przyczyny mogą być następujące.
— Zanieczyszczenie filtru siatkowego, który należy wyjąć po odkręceniu śruby, zwracając uwagę na podkładkę i sprężynę. Po oczyszczeniu i zamontowaniu filtru siatkowego należy sprawdzić prawidłowość dokręcenia sześciu wkrętów łączących pokrywę z kadłubem pompy oraz dwóch śrub mocujacych do kadłuba silnika.
— Uszkodzenie przepony lub jej sprężyny. Przeponę lub sprężynę wymienia sie po odkręceniu sześciu wkrętów łączących pokrywę z kadłubem pompy.
— Uszkodzęnie zaworu ssącego lub tłoczącego. Oddzielnie Zaworów nie można wymienić i trzeba wymienić górną część pompy, w której oba zawory się znajdują.