Prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym powinna wynosić 750…800 obr/min. Najbardziej prawidłowo regulacje biegu jałowego może przeprowadzić stacja obsługi, która dysponuje obrotomierzem i analizatorem spalin. Czynność tę może jednak wykonać również z dostateczną dokładnością każdy użytkownik samochodu. Kolejność czynności powinna być przy tym następująca:
– wykręcić dyszę biegu jałowego i przedmuchać ją sprężonym powietrzem;
— sprawdzić drożność dławika, który znajduje się w przewodzie doprowadzającym powietrze do kolektora ssącego; średnica przelotu dławika wynosi 1,5 mm, w związku z czym jego niedrożność lub nawet częściowe zanieczyszczenie powoduje zakłócenie biegu jałowego silnika;
— wkręcić do oporu wkręt a następnie odkręcić go o dwa do trzech obrotów;
— wkręt (ustawić w położeniu, przy którym silnik będzie pracował z możliwie najmniejszą prędkością obrotową, lecz równomiernie; [podobne: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]
— pokręcać wkrętem w lewo i w prawo aż do znalezienia takiego położenia, przy którym silnik pracuje najbardziej równomiernie i z możliwie największą prędkością obrotową;
— wkrętem ustalić normalną prędkość obrotową biegu jałowego silnika (750…800 obr/min); — wkrętem ponownie pokręcić w lewo i w prawo w celu ustalenia możliwie największej prędkości obrotowej silnika;
— wkrętem ponownie zmniejszyć prędkość obrotowa silnika do 750…800 obr/min;
— jeżeli silnik pracuje równomiernie i po nagłym otwarciu przepustnicy zwiększa płynnie prędkość obrotową, regulację można uznać za prawidłową.
Jeżeli podczas czyszczenia lub regulacji gaźnika było odłączane cięgło dźwigni sterującej przepustnicą główną, to należy je prawidłowo wyregulować i przymocować w następujący sposób:
— wcisnąć do oporu pedał przyspieszenia;
— otworzyć całkowicie przepustnicę;
— cięgło naciągnąć i zamocować tak, aby sprężyna wyrównująca została ściśnięta 0 2 mm;
— dokręcić śrubę mocującą cięgło do dźwigni sterującej, a następnie dokręcić nakrętkę zabezpieczającą;