Dodatkowy włącznik główny prądu

W samochodzie Polski FIAT 126P przewody elektryczne osadzone są na biegunach akumulatora i ustalone zaciskami. Ponieważ długi przewód od akumulatora do rozrusznika na obu końcach połączony jest na stałe, przy pracach w pobliżu rozrusznika lub akumulatora należy zachować szczególną ostrożność. Ponieważ przy dłuższym postoju samochodu jak również w wypadku, pożarze czy zwarciu instalacji elektrycznej grożącej pożarem należy natychmiast odłączyć akumulator od masy, zastosowanie dodatkowego odłącznika jest bardzo celowe i eliminuje potrzebę ściągania końcówki przewodu z akumulatora połączoną z odkręcaniem zacisku. [więcej w: wypożyczalnia samochodów katowice, wypożyczalnia samochodów lublin, Wypożyczalnia samochodów Rzeszów ] Do samochodu 126P można zastosować wyłącznik dostępny w sklepach motoryzacyjnych. Wyłącznik ten ma dwa zaciski. Do jednego z nich mocuje się koniec oryginalnego przewodu od rozrusznika, a do drugiego przewód elektryczny o takim samym przekroju jak oryginalny (drugi koniec tego przewodu przykręca się do zacisku „ + akumulatora). Podstawę wyłącznika należy przykręcić dwoma wkrętami do blachy nadwozia. Wybór miejsca zależy od uznania użytkownika, jednakże zamocowanie pod tablicą rozdzielczą, lub pod bagażnikiem, w miejscu dostępnym od wewnątrz nadwozia, jest najbardziej celowe, bowiem ułatwia szybkie rozłączenie instalacji elektrycznej w każdej potrzebie. Dźwignia włączająca przy obróceniu o pewien kąt powoduje rozwarcie lub zwarcie wewnątrz wyłącznika styków zacisków obu łączonych przewodów. Produkowane w kraju wyłączniki mają dźwignie, które można wyjąć po rozłączeniu instalacji, dzięki czemu stanowią jednocześnie proste zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą (z tego względu wyłącznik powinien być zamocowany w miejscu niewidocznym z zewnątrz).

Powiązane tematy z artykułem: autoryzowany serwis audi warszawa opel mucha mikołów platinum cars