Drążki układu kierowniczego

Drążki zawieszenia poprzeczne zewnętrzne, prawy oraz lewy mają nagwintowane zakończenia (sluza one regulacji zbieżności kół), w zakonczenia wkręcone są końcówki przegubów zaciskane w zakonczeniach opaskami ze śrubą oraz nakrętką. Przeguby ze sworzniem kulowym oraz miskami z tworzywa sztucznego nie powinny wymagac smarowania, są one juz dostatecznie zabezpieczone przed przedostaniem się do ich wnetrz kurzu wlasnie za pomocą osłon gumowych. Przeguby te różnią się pomiędzy sobą końcówkami nagwintowanymi tak iz na każdym drążku poprzecznie zewnętrznym umieszczone są dodatkowo przeguby z końcówkami o przeciwnym gwincie (prawym oraz lewym). Dolne końcowki przegubów służą do połączenia układu maja otwory oraz sa dokręcone nakrętkami.

Obsługa drążków, których stan bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, powinna być przeprowadzana starannie i po określonych przebiegach  Co około 5000 km i przy każdym przeglądzie podwozia należy sprawdzić stan przegubów i osłon gumowych przegubów. Uszkodzone osłony należy wymienić,nowe napełnić smarem ŁT-4S3 lub MR3. Kontrola przegubów kulowych polega przede wszystkim na sprawdzeniu luzów i stanu powierzchni. Stwierdzenie luzu lub uszkodzenia (pęknięcia) końcówki wymaga wymiany całego przegubu (w ASO). Ocenie należy również poddać stan zacisków (dokręcenie) drążków i drążki poprzeczne oraz ramię pośrednie (stwierdzone uszkodzenia należy zlecić do usunięcia w ASO). Podczas przeglądu układu kierowniczego należy sprawdzić stan dokręcenia śrub i nakrętek.

[Zobacz też: skoda używane, otomoto cieszyn, inchcape używane]

Powiązane tematy z artykułem: inchcape używane otomoto cieszyn skoda używane