Gaźnik Carfil 32 IRMA

Ciśnienie paliwa tłoczonego przez pompę sprawdza się manometrem włączonym do przewodu łączącego pompe z gaźnikiem.

Do 1973 r. układy zasilania silników były wyposażone w gaźniki SOLEX. Od 1973 roku zastosowano gaźniki Carfil 32 IRM, produkowane w Rumunii na licencji firmy WEBER. Od 1976 roku zastosowano  gaźnik Carfil 32 IRMA o nieco zmienionych średnicach dysz. [patrz też: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Gaźnik SOLEX 32 EISA 3 ma charakterystyczną regulację ustawienia przepustnicy głównej. Wkrętem ustawia się kąt uchylenia przepustnicy podczas biegu jałowego silnika, natomiast wkrętem ustawia się szczelinę (0,7 mm) między przepustnicą a ścianką gardzieli gaźnika przy zamkniętej przepustnicy powietrza. Wkrętem można ustawić prawidłowo przepustnicę tylko wówczas, gdy gaźnik jest rozebrany. Przepustnica jest ustawiona optymalnie wkrętami przez wytwórnię. Zapewnia to minimalną ilość składników toksycznych w spalinach. Dlatego też użytkownik nie powinien sam zmieniać położenia ustawionej w wytwórni przepustnicy.

W każdym gaźniku jest konieczne okresowe sprawdzanie i w razie potrzeby regulacja poziomu paliwa w komorze pływakowej. Aby zdjąć pokrywę, trzeba uprzednio zsunąć przewód doprowadzający powietrze z filtru, zdjąć cięgło i odkręcić śrubę mocującą

Powiązane tematy z artykułem: renault salon warszawa rowiński wajdemajer używane toyota używane z gwarancją