Kąt pochylenia koła

Jeżeli zmierzone wartości nie odpowiadają podanym należy zdemontować i sprawdzić zwrotnice oraz górne i dolne wahacze. Gdyby naprawa lub wymiana tych Części nie dała rezultatu, świadczy to o nieprawidłowej geometrii nadwozia (najprawdopodobniej części podłogowej).

Rozbieżność kół tylnych powinna wynosić 0… 1,5 mm, kąt pochylenia koła 0…0030, rozstaw kół 1312 mm. Do sprawdzenia prawidłowości ustawienia kół służą przyrządy diagnostyczne. Nieprawidłowe ich ustawienie świadczy o uszkodzeniu (skrzywieniu) belki tylnego zawieszenia. Konieczna jest wówczas naprawa lub wymiana. [przypisy: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Po przebiegu 45 tys. km trzeba sprawdzić stan łożysk kół oraz wymienić w nich smar. Nadmiar smaru może powodować jego wyciekanie i zanieczyszczanie okładzin ciernych hamulców. Dlatego też między łożysko a piastę koła należy włożyć nie więcej niż 20 g smaru, a do pokrywy 10 g.

W  celu wyjęcia amortyzatorów przedniego łub tylnego zawieszenia należy najpierw odkręcić górne przeciwnakrętki i nakrętki. Odkręcając je, trzeba jednocześnie przytrzymać kluczem końcówkę tłoczyska amortyzatora.

Do odkręcenia dolnej części amortyzatora jest konieczny przyrząd ściskający sprężynę. Po ściśnięciu sprężyny należy odkręcić dolną część amortyzatora.

Przed odkręceniem dolnej części amortyzatora tylnego zawieszenia należy podnieść jedną stronę tylnej części nadwozia podnośnikiem z wyposażenia samochodu, a następnie założyć przyrząd ściskający sprężynę. Kluczem płaskim przytrzymać nakrętkę i kluczem nasadowym odkręcić przeciwnakrętkę. Wyjąć przeciwnakrętkę i odkręcić nakrętkę.

Z obu stron dolnej części nadwozia znajdują się po dwa gniazda, w których umieszcza się głowicę podnośnika do wymiany koła. Aby wymienić koło, należy zdjąć kołpak ozdobny koła, odkręcić 0 1 /2.

Powiązane tematy z artykułem: Serwis VW Wrocław wynajem busów z kierowcą warszawa wynajem z oc sprawcy