Obsługa resoru polega na okresowym sprawdzaniu dokręcenia śrub i nakrętek mocujących, stanu gum w obejmach, gumy zderzaka oraz stanu elementów metalowo-gumowych (silentbloków) wciśniętych w ucha resoru. W razie znacznego zestarzenia się gumy, śladów rozwarstwienia oraz stwierdzenia luzów spowodowanych zużyciem gumy silentbloki należy wymienić (w ASO).
W czasie eksploatacji samochodu, zależnie od jej intensywności i rodzaju dróg, po których samochód jest eksploatowany, resor może utracić swe własności sprężyste, wskutek czego zmniejszy się prześwit samocho...
Samochodem Polski FIAT 126P (pomimo silnika o niedużej mocy i małej pojemności skokowej) można holować przyczepki towarowe lub przyczepy kempingowe o masie nie przekraczającej 400 kg - dla przyczep z hamulcem, lub 290 kg - dla przyczep bez hamulca.
Holowanie przyczepy wymaga zamontowania haka holowniczego o końcówce kulistej wraz ze wspornikiem w tylnej części samochodu.
Ze względu na bezpośredni wpływ wspornika i haka na bezpieczeństwo jazdy elementy te powinny być wykonane szczególnie starannie w odpowiednio wyposażonych warsztatach.
Z prawej tylnej (wystają...
Prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym powinna wynosić 750...800 obr/min. Najbardziej prawidłowo regulacje biegu jałowego może przeprowadzić stacja obsługi, która dysponuje obrotomierzem i analizatorem spalin. Czynność tę może jednak wykonać również z dostateczną dokładnością każdy użytkownik samochodu. Kolejność czynności powinna być przy tym następująca:
- wykręcić dyszę biegu jałowego i przedmuchać ją sprężonym powietrzem;
— sprawdzić drożność dławika, który znajduje się w przewodzie doprowadzającym powietrze do kol...