Naprawa nadwozia po wypadku, nawet jeśli pozornie jest niegroźny, ze względu na samonośną strukturę nadwozia wymaga dokładnego sprawdzenia symetrii (na specjalnych przyrządach) i ewentualnego przesunięcia podłogi i zawieszenia kół. Ponieważ najbardziej narażone na uszkodzenia zewnętrzne części nadwozia są zgrzewane punktowo, naprawy powinny być przeprowadzane przez odpowiednie warsztaty. [więcej w: wypożyczalnia samochodów Warszawa, otomoto chojnice, gorlice i okolice ]
W czasie długiego postoju samochodu, nawet pomimo braku eksploatacji...
Obsługa resoru polega na okresowym sprawdzaniu dokręcenia śrub i nakrętek mocujących, stanu gum w obejmach, gumy zderzaka oraz stanu elementów metalowo-gumowych (silentbloków) wciśniętych w ucha resoru. W razie znacznego zestarzenia się gumy, śladów rozwarstwienia oraz stwierdzenia luzów spowodowanych zużyciem gumy silentbloki należy wymienić (w ASO).
W czasie eksploatacji samochodu, zależnie od jej intensywnoÅ›ci i rodzaju dróg, po których samochód jest eksploatowany, resor może utracić swe wÅ‚asnoÅ›ci sprężyste, wskutek czego zmniejszy siÄ™ przeÅ...
Przy naciśnięciu pedału hamulca siły działające od tłoczków cylinderka hamulcowego pokonują opór tarcia kołnierza tulejki (pod wpływem sprężyny dociskającej) i powodują przesunięcie szczęki (która ma podłużone otwory) względem tulejki. Natomiast sprężyny ściągające, które zapewniają powrót szczęki i odhamowanie nie są w stanie pokonać oporów tarcia kołnierza tulejki o szczękę i przesuwają ją tylko w granicach luzu pomiędzy tulejką a sworzniem mocowanym w tarczy hamulcowej. Wartość tego luzu odpowiada luzowi pomiędzy bębnem a okła...