Podwozie. Podwoziem parowozu jest silna rama (ostoja) stalowa wraz z zestawami kół. Rama składa się z belek podłużnych połączonych poprzecznicami. Na przedniej tylnej belce poprzecznej znajdują się zderzaki i złącza jak u, wagonów. Rama opiera się za pomocą przymocowanych do niej resorów na maźnicach, w których mieszczą się panewki (łożyska ślizgowe) do przyjęcia osi stalowej zestawów kół, Korbowody osi połączone są wiązaniami. Parowozy wąskotorowe są budowane jako dwu i trzy osiowe, przy czym częściej stosowane są dwuosiowe. Widok parowozu wąskotorowego względu na łatwość przejazdu p...
W dzisiejszych czasach motoryzacja rozwija się bardzo szybko. Pojawia się też coraz więcej modeli aut. Czołowi producenci niemal z tygodnia na tydzień projektują nowe, z których część szybko znika. Dziś część samochodów jest niemalże luksusowa. Nie brakuje również aut bardzo szybkich. Jazda samochodem z ogromną prędkością także nie stanowi już problemu. Auta potrafią mianowicie osiągnąć zatrważające prędkości. Oczywiście producenci zapewniają, że w ślad za tym idzie też bezpieczeństwo. Zapomina się jednak o tym, że część dróg, zwłaszcza tych w naszym kraju w żadnym wypadku nie j...
Pojemność silnika zwiększona z 1192 do 1285 cm3 przez zastosowanie wału korbowego z silnika VW 1500/1600 (zwiększony skok do 69 mm). Moc silnika 40 KM przy 4000 obr/min. Zwiększenie stopnia sprężenia do 7,3. Kąt wyprzedzenia zapłonu 7,5 0 . Skok tłoka zwiększony z 64 do 69 mm. Odmienne tłoki i pierścienie tłokowe. Korbowody i sworznie tłokowe (średnica większa 0 2 mm) zastosowane z silnika VW 1500. Cylinder z 19 żebrami, jak w VW 1500/1600 (poprzednio 14 żeber). Łożyska wału rozrządu z wymiennymi panewkami stalowymi. Zwiększona średnica zaworów ssących z 31,5 do 33 mm. Zwiększenie śr...