Samochodem Polski FIAT 126P (pomimo silnika o niedużej mocy i małej pojemności skokowej) można holować przyczepki towarowe lub przyczepy kempingowe o masie nie przekraczającej 400 kg - dla przyczep z hamulcem, lub 290 kg - dla przyczep bez hamulca.
Holowanie przyczepy wymaga zamontowania haka holowniczego o końcówce kulistej wraz ze wspornikiem w tylnej części samochodu.
Ze względu na bezpośredni wpływ wspornika i haka na bezpieczeństwo jazdy elementy te powinny być wykonane szczególnie starannie w odpowiednio wyposażonych warsztatach.
Z prawej tyln...
Silnik samochodu Dacia 1300, jak i cały samochód, jest licencyjną wersją samochodu Renault 12, który ukazał się we Francji w drugiej połowie 1969 roku. Silnik ten był już stosowany w ostatnich modelach samochodu Renault 10.
Mimo niezbyt nowoczesnych rozwiązań, silnik jest trwały i ma wiele zalet. Wał korbowy oparty na 5 łożyskach, wał rozrządu w żeliwnym kadłubie silnika, zawory są umieszczone w jednym rzędzie w aluminiowej głowicy (uruchamiane popychaczami). Na niższych biegach można bez trudności osiągnąć 7000 obr/min. Silnik jest bardzo ela...
Niekiedy zdarza się, że mimo długotrwałego odpowietrzania wraz z płynem hamulcowym wciąż wydobywają się pęcherzyki. Przyczyną tego jest przedostawanie się powietrza do układu hamulcowego przez nieszczelne połączenia lub uszkodzone przewody. Konieczne jest wówczas odnalezienie i usunięcie nieszczelności.
Wskutek zużywania się okładzin ciernych szczęk hamulcowych oraz wydłużania się napinanych cięgieł, konieczna jest okresowa kontrola oraz regulacja hamulca awaryjnego. Hamulec awaryjny reguluje się wówczas, gdy hamulce kół tylnych są prawidł...