Prędkościomierz, w który wyposażone są wszystkie seryjnie produkowane samochody umożliwia kontrolę prędkości w czasie jazdy. Utrzymywanie silnika w optymalnym zakresie obrotów za pomocą prędkościomierza jest trudne. Dopiero zastosowanie obrotomierza, który wskazuje liczbę obrotów wału korbowego (w obr/min) umożliwia lepsze wykorzystanie charakterystyki silnika w każdych warunkach, co jest szczególnie ważne przy zmianie biegów w jeździe szybkiej. Przy hamowaniu biegami, zwłaszcza w górach, dzięki obrotomierzowi można nie przekraczać dopuszczalnych obrotów na każdym biegu. Dokładny obroto...
Naprawę ogumienia, w przypadku przebicia, najlepiej wykonać w warsztatach specjalistycznych wyposażonych w przyrządy do demontażu opon, które praktycznie nie niszczą stopki opony. Demontaż dętki i opony we własnym zakresie za pomocą łyżek spowodować może trwałe uszkodzenie stopki opony i dlatego powinien być przeprowadzony z zachowaniem odpowiedniej ostrożności w następujący sposób:
- ustawić samochód na poboczu, najlepiej na poziomie twardej nawierzchni, zaciągnąć dźwignię hamulca ręcznego i podłożyć kliny pod koła po stronie przeciwnej do tej, po której znajduje ...
Koła tylne samochodu 126P są zawieszone na wahaczach skośnych wleczonych i sprężynach śrubowych z amortyzatorami hydraulicznymi podwójnego działania (umieszczonymi wewnątrz sprężyny). W celu zapewnienia prawidłowej pracy zawieszenia w czasie jazdy pod obciążeniem koła tylne powinny mieć określoną zbieżność i pochylenie. Regulację zbieżności kół należy wykonać po przebiegu pierwszych 2000 ... 3000 km, a następnie okresowo co około 20 000 km (w ASO) lub w każdym przypadku pogorszenia się stateczności samochodu albo nadmiernego zużywania opon
Amortyzatory tylne są przykręcone poprz...