Model VW 1300

Pojemność silnika zwiększona z 1192 do 1285 cm3 przez zastosowanie wału korbowego z silnika VW 1500/1600 (zwiększony skok do 69 mm). Moc silnika 40 KM przy 4000 obr/min. Zwiększenie stopnia sprężenia do 7,3. Kąt wyprzedzenia zapłonu 7,5 0 . Skok tłoka zwiększony z 64 do 69 mm. Odmienne tłoki i pierścienie tłokowe. Korbowody i sworznie tłokowe (średnica większa 0 2 mm) zastosowane z silnika VW 1500. Cylinder z 19 żebrami, jak w VW 1500/1600 (poprzednio 14 żeber). Łożyska wału rozrządu z wymiennymi panewkami stalowymi. Zwiększona średnica zaworów ssących z 31,5 do 33 mm. Zwiększenie średnic przelotów układu ssącego: króciec gaźnika do 29 mm, rury ssącej do 28 mm i kanału ssącego głowicy. [przypisy: wynajem samochodów gdańsk, samochody luksusowe, krotoski cichy otomoto ] Regulacja pochylenia oparcia przedniego zabezpieczeniem przeciwko przypadkowemu składaniu się zmiany w poprzednich modelach niemożliwe). Półprzycisk sygnału dźwiękowego.  W 1200A/1300. Zawór odcinający zespolony z pompą paliwa listopad 1964 r. Zmieniony zbiornik paliwa — większe lewe wgłębienie w pobliżu drążka poprzecznego. Drążki popychaczy z wewnętrznymi prowadzą główkami kulistymi (jak w modelach VW 1500/1600). Rurka zaolej o zwiększonej średnicy z 10 do 12 mm. Cylinder silnika 18 żebrami chłodzącymi, zamiast 11. Powiększona pompa dźwigienki wyłączające sprzęgła i zastosowano nakrętkę w celu łatwiejszej regulacji sprzęgła. Tuleje łożyska sprzęgłowego wykonano z tworzywa sztucznego odpornego na Większe synchronizatory I i II biegu, dzięki czemu jest mniejsza siła do włączania przekładni (możliwe jest zmiany w poprzednich modelach). Wodzik widełek biegów I i II dłuższy i ułożyskowany w obudowie w dwóch Lepsze uszczelnienie wałka napędzającego w obudowie biegów przed pierścieniem uszczelniającym wtopiony odrzutnik oleju.  zmiany w przednim zawieszeniu.  Sworzeń kulisty górnego osadzony w tulei mimośrodowej wykorzystywany jednoregulacji pochylenia koła. Zwiększony odstęp rur przed— zawieszenia — ze 120 do 150 mm. Drążki skrętne z 10 prętów, Ułożyskowanie wahacza od wewnątrz w metalowej tulei, (jak poprzednio) na łożyskach igiełkowych. Skośne okulkowe kół zastąpiono stożkowymi łożyskami wałeczkowymi. luzu łożysk za pomocą nakrętki typu zaciskowego, zamiast dwóch nakrętek sześciokątnych. Amortyzatory z gumowymi zderzakami AEOM, co zapewnia progresywność charakterystyki resorowania.

Powiązane tematy z artykułem: krotoski cichy otomoto otomoto siedlce samochody luksusowe