Montaż cięgna

W tym celu należy:

— zabezpieczyć samochód przed przesunięciem i podnieść jeden bok samochodu na taką wysokość, aby można było swobodnie obracać kołem tylnym; — kluczem płaskim 10 mm pokręcać śrubę regulacyjną przedniej szczęki, jednocześnie obracając kołem; gdy szczęka hamulcowa zacznie ocierać o bęben, śrubę regulacyjną należy cofnąć o ok. 0,1 obrotu i sprawdzić łatwość obracania się bębna. [patrz też:wynajem samochodów gdańsk, sterowniki plc, sklep z częściami do motocykli wszystkich marek ]

W taki sam sposób należy wyregulować położenie drugiej (tylnej) szczęki oraz obu szczęk hamulcowych drugiego koła. Po zakończeniu regulacji trzeba sprawdzić prawidłowość działania hamulców hydraulicznych oraz hamulca awaryjnego.

Jeżeli grubość chociażby jednej płytki ciernej hamulców kół przednich zmniejszy się poniżej 7 mm, płytki cierne należy wymienić. Kolejność czynności podczas demontażu jest następująca:

— zabezpieczyć samochód przed przesunięciem;

— podnieść jedną stronę samochodu i zdjąć koło; wyjąć zawleczki i wysunąć przy użyciu pobijaka i młotka prowadniki na zewnątrz;

— zdjąć korpus zacisku nie odłączając go od przewodu elastycznego, wyciągnąć szczypcami sprężyny agrafkowe; wyjąć nakładki hamulcowe oraz sprężyny płaskie.

Zamontowanie płytek ciernych oraz zacisku odbywa się w odwrotnej kolejności. Należy tylko zwrócić uwagę na prawidłowe założenie sprężyn płaskich i prawidłowe ułożenie przewodu elastycznego.

Podczas jazdy należy sprawdzić prawidłowość działania hamulców kół przednich. Przez pierwsze 200 km po wymianie płytek ciernych nie wolno gwałtownie hamować.

Jeżeli okładzina cierna szczęki hamulcowej kół tylnych jest zużyta do nitu, należy ją wymienić. Wszystkie okładziny powinny mieć jednakową grubość. Rysy na wewnętrznej powierzchni bębnów hamulcowych można usunąć przez przetoczenie. Średnica Wewnętrzna bębna hamulcowego nie może być jednak większa niż 181 mm.

Powiązane tematy z artykułem: montaż smt sklep z częściami do motocykli wszystkich marek sterowniki plc