Motowozy

Motowozy . Motowozy coraz bardziej wypierają z budownictwa drogowego parowozy, a to dzięki ich zaletom, którymi są: duża zwrotność, szybkie przygotowanie do pracy, niezużywanie paliwa w czasie dłuższych postojów, duży współczynnik pracy użytecznej przy jednakowej sile pociągowej są lżejsze od parowozów, dzięki czemu nie wymagają tak ciężkich torów, są łatwiejsze do prowadzenia i obsługi, nie wymagają częstych napełnień wody, nie stwarzają niebezpieczeństwa pożaru. Do wad mota wozów należy zaliczyć wysoki koszt krótszy okres eksploatacji, bardziej skomplikowane remonty i droższe paliwo. Motowóz ma mocną, dobrze usztywnioną ramę (ostoję) z ostojnicami. N a ścianach czołowych ramy znajdują się zderzaki z usprężynowanym hakiem pociągowym. Zestawy kołowe połączone są z ramami za pośrednictwem maźnic i resorów. Pomiędzy osiami w ostoi jest sztywno ułożyskowany wał z korbami. Przeniesienie mocy z wału na obie osie odbywa się za pomocą wiązaru. Do przedniej części ramy zamocowany jest w sposób elastyczny spalinowy silnik napędowy (zazwyczaj wysokoprężny) wraz z chłodnicą. Pomiędzy silnikiem i przekładnią znajduje się sprzęgło umożliwiające włączenie napędu silnika do mechanizmu jazdy. Skrzynka przekładniowa jest złączona z ramą za pomocą śrub. [więcej w: otomoto cieszyn, lidl bagażnik dachowy, otomoto chojnice ] status: publish tags: date: Jan 30, 2018

Powiązane tematy z artykułem: lidl bagażnik dachowy otomoto chojnice otomoto cieszyn