Obsługa amortyzatorów przednich

W samochodzie 126P stosowane są amortyzatory hydrauliczne podwójnego działania. W głównym cylindrze, zamkniętym od góry pierścieniem, porusza się tłoczysko wraz z tłokiem i zaworkami. W dolnej części cylindra znajduje się zaworek, który steruje przepływem płynu z cylindra głównego do zewnętrznego. Górna część tłoczyska jest mocowana do nadwozia, natomiast część dolna cylindra (z odpowiednim trzpieniem) – jest mocowana do zawieszenia kół przednich. Tłumienie drgań koła jest wynikiem dławienia przepływu płynu amortyzatorowego przez otworki zaworków.

Co 10 000 km należy sprawdzić działanie amortyzatorów. Sprawdzenie za pomocą kołysania nadwozia samochodu z uwagi na dość twarde zawieszenie i nieduże skoki kół może być traktowane tylko jako wstępne. Nieco lepszą ocenę działania uzyskać można przez odkręcenie górnego mocowania amortyzatorów i kilkakrotne szybkie wciśnięcie i wyciągnięcie górnej części amortyzatora (siła tłumiąca powinna być dość znaczna w kierunku rozciągnięcia, a mniejsza przy ściskaniu). Przy stwierdzeniu nieprawidłowego działania, wycieków lub braku tłumienia – należy wymontować amortyzator z samochodu i sprawdzić na specjalnym stanowisku, na którym otrzymuje się wykres tłumienia.

Duży spadek siły tłumiącej amortyzatora objawia się w czasie jazdy wielokrotnymi i nietłumionymi wahaniami przodu (lub tyłu) samochodu po przejechaniu nierówności drogi. W tym przypadku, niezależnie od przebiegu samochodu, należy amortyzator wymontować i sprawdzić na stanowisku (w ASO).

Amortyzator, którego ocena na stanowisku próbnym wypadła negatywnie: powinien być naprawiony w ASO i ponownie sprawdzony. Przy montażu uszkodzone i popękane gumowe podkładki mocowania górnego i dolnego powinny być wymienione. [zobacz też :długoterminowy wynajem samochodów, wynajem samochodu szczecin, wynajem samochodów gdańsk]

Powiązane tematy z artykułem: długoterminowy wynajem samochodów wynajem samochodów gdańsk wynajem samochodu szczecin