Obsługa kół i ogumienia

Samochód Polski FIAT 126P ma tarcze kół tłoczone z blachy stalowej,mocowane czterema śrubami do bębnów hamulcowych przednich i tylnych. Na tarczach kół mocowane są opony promieniowe 135-12 wraz z dętkami, wyposażonymi w typowe zaworki.

Podstawową czynnością przy obsłudze opon jest możliwie częste (co tydzień lub co 500 km) sprawdzanie ciśnienia w ogumieniu i utrzymanie odpowiednich wartości tego ciśnienia (przód 0,14 MPa, tył 0,2 MPa).

Pomimo coraz lepszego wyposażenia stacji obsługi i stacji benzynowych w sprężarki – bardzo celowe jest zaopatrzenie się w pompkę przewożoną w bagażniku samochodu. Produkowane są następujące zasadnicze typy pompek: tradycyjne pompki ręczne, pompki mechaniczne nożne (z wbudowanym ciśnieniomierzem) oraz małe pompki elektryczne, zasilane z akumulatora (np. pompka elektryczna produkcji KWCS w Koszalinie typ STW-0,3 ma wydatek 0,3 m3 na godzinę, ciśnienie nominalne 2,5 kG/cm 2 a więc wystarczające dla 126P – oraz masę 2 kg). Wybór pompki jest sprawą gustu – ale warto wziąć pod uwagę, iż pompki mechaniczne (nożne lub ręczne) są bardziej niezawodne, a w dodatku możliwość pompowania nie zależy od stanu akumulatora, jak dla pompki elektrycznej [Zobacz tez :Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa, Wymiana części w samochodzie może być łatwa, wypożyczalnia samochodów]

Powiązane tematy z artykułem: Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa Wymiana części w samochodzie może być łatwa Wypożyczalnia busa 9 osobowego warszawa