Obsługa tylnego zawieszenia

Koła tylne samochodu 126P są zawieszone na wahaczach skośnych wleczonych i sprężynach śrubowych z amortyzatorami hydraulicznymi podwójnego działania (umieszczonymi wewnątrz sprężyny). W celu zapewnienia prawidłowej pracy zawieszenia w czasie jazdy pod obciążeniem koła tylne powinny mieć określoną zbieżność i pochylenie. Regulację zbieżności kół należy wykonać po przebiegu pierwszych 2000 … 3000 km, a następnie okresowo co około 20 000 km (w ASO) lub w każdym przypadku pogorszenia się stateczności samochodu albo nadmiernego zużywania opon

Amortyzatory tylne są przykręcone poprzez podkładki gumowe w części dolnej do wahacza (mocowanie to jest łatwo dostępne od dołu po uniesieniu części tylnej samochodu) – a w części górnej do nadwozia. Zasady obsługi i kontroli amortyzatorów tylnych i przednich są takie same.

Objawem zużycia amortyzatora wskazującym na konieczność jego wymiany są wielokrotne wahania tyłu nadwozia (w płaszczyźnie pionowej) po przejechaniu przeszkody, pogorszona stateczność samochodu oraz złe trzymanie się drogi na zakrętach. Przy wymontowaniu amortyzatora tylnego z samochodu dostęp do mocowania górnego przy nakolach błotników uzyskuje się po odchyleniu dywaników podłogowych. [Zobacz też : serwis mazda warszawa, serwis volvo warszawa, Serwis VW Wrocław]

Comments are closed.

Video
Polecamy rowniez:
WItamy w autokup.pl
W imieniu redakcji serwisu autokup.pl chcielibysmy powitac naszych użytkowników na stronach naszego skromnego portalu zajmującego się tematyką rynku samochodowego w Polsce. Celem naszym jest pomoc w zapoznaniu się z ofertą rynkową największych marek motoryzacyjnych w Polsce, informowanie o testach popularnych modeli aut oraz atrakcyjnych rabatach dealerow na konkretne modele samochodów.
Z poważaniem
Redakcja autokup.pl
Partnerzy serwisu:


Najczęściej czytane:
Układ kierowniczy

Luz koła kierownicy uważa się za normalny, jeżeli przy kołach ustawionych do jazdy na wprost nie przekracza 8…10 cm, mierzony na obwodzie. Najczęściej nadmierny luz zauważalny na kole kierownicy jest spowodowany zużyciem sworzni kulistych układu kierowniczego, a nie samej przekładni kierowniczej. Dlatego też wytwórnia zaleca przegląd układu kierowniczego nie rzadziej niż co 15 tys. km […]

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu, przy zimnym silniku, sprawdzić poziom oleju i jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km, ale nie rzadziej niż co 6 miesięcy, należy […]

Obsługa układu hamulcowego

Samochód Polski FIAT 126P ma dwa rodzaje hamulców – zasadniczy dwuobwodowy hydrauliczny (działający na wszystkie koła) oraz pomocniczy, ręczny (mechaniczny) działający na koła tylne. Dwuobwodowy hamulec zasadniczy jest uruchamiany pedałem, który jest związany przez popychacz z dwuobwodową pompą hamulcową. Płyn hamulcowy pod wysokim ciśnieniem wytworzonym przez pompę (proporcjonalnym do nacisku na pedał) poprzez system przewodów […]

DevURL
Copyright 2017 wypożyczalnia samochodów katowice.