Obsługa tylnego zawieszenia

Koła tylne samochodu 126P są zawieszone na wahaczach skośnych wleczonych i sprężynach śrubowych z amortyzatorami hydraulicznymi podwójnego działania (umieszczonymi wewnątrz sprężyny). W celu zapewnienia prawidłowej pracy zawieszenia w czasie jazdy pod obciążeniem koła tylne powinny mieć określoną zbieżność i pochylenie. Regulację zbieżności kół należy wykonać po przebiegu pierwszych 2000 … 3000 km, a następnie okresowo co około 20 000 km (w ASO) lub w każdym przypadku pogorszenia się stateczności samochodu albo nadmiernego zużywania opon

Amortyzatory tylne są przykręcone poprzez podkładki gumowe w części dolnej do wahacza (mocowanie to jest łatwo dostępne od dołu po uniesieniu części tylnej samochodu) – a w części górnej do nadwozia. Zasady obsługi i kontroli amortyzatorów tylnych i przednich są takie same.

Objawem zużycia amortyzatora wskazującym na konieczność jego wymiany są wielokrotne wahania tyłu nadwozia (w płaszczyźnie pionowej) po przejechaniu przeszkody, pogorszona stateczność samochodu oraz złe trzymanie się drogi na zakrętach. Przy wymontowaniu amortyzatora tylnego z samochodu dostęp do mocowania górnego przy nakolach błotników uzyskuje się po odchyleniu dywaników podłogowych. [Zobacz też : długoterminowy wynajem samochodów, wynajem samochodu szczecin, wynajem samochodów gdańsk]

Powiązane tematy z artykułem: długoterminowy wynajem samochodów wynajem samochodów gdańsk wynajem samochodu szczecin