Obsługa układu hamulcowego

Samochód Polski FIAT 126P ma dwa rodzaje hamulców – zasadniczy dwuobwodowy hydrauliczny (działający na wszystkie koła) oraz pomocniczy, ręczny (mechaniczny) działający na koła tylne. Dwuobwodowy hamulec zasadniczy jest uruchamiany pedałem, który jest związany przez popychacz z dwuobwodową pompą hamulcową. Płyn hamulcowy pod wysokim ciśnieniem wytworzonym przez pompę (proporcjonalnym do nacisku na pedał) poprzez system przewodów hamulcowych działa na tłoczki umieszczone w cylinderkach hamulcowych kół i spowoduje docisk szczęk hamulcowych do obracających się bębnów hamulcowych czyli zahamowanie pojazdu. Płyn hamulcowy wypełniający cały układ hydrauliczny dostaje się do pompy opadowo, z podwójnego zbiornika umieszczonego w bagażniku. Hamulce wszystkich kół mają automatyczną regulację luzu pomiędzy szczęką a bębnem. [patrz też: Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa, Wymiana części w samochodzie może być łatwa, wypożyczalnia samochodów ]

Dwuobwodowy układ hydrauliczny, w którym jeden układ tworzą hamulce kół przednich, a drugi – hamulce kół tylnych zapewnia bezpieczną jazdę samochodem. Każdy układ ma oddzielny zbiornik i przewód doprowadzający płyn do podwójnej pompy hamulcowej.

Pompa herowa połączona jest z kołami za pomocą przewodów sztywnych i elastycznych (przy zawieszeniach kół). Uszkodzenie jednego z obwodów układu hydraulicznego powoduje zwiększenie jałowego skoku pedału hamulca i zmniejszenie poziomu płynu w jednym ze zbiorników.

Powiązane tematy z artykułem: Blog motoryzacyjny Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa Wymiana części w samochodzie może być łatwa