Obsługa układu kierowniczego

Układ kierowniczy składa się z wału kierownicy z obudową i kołem kierownicy, przekładni oraz układu drążków, przenoszących ruchy z kierownicy na koła jezdne. Objawami wzrastającego luzu w przekładni kierowniczej jest nadmierny luz obwodowy na kierownicy (obniżający bezpieczeństwo jazdy), spowodowany zużyciem części układu kierowniczego.

Przekładnia kierownicza

Okresowo (co 10 000 km) należy sprawdzić (w ASO) i ewentualnie wyregulować luz w przekładni kierowniczej, jeżeli luz obwodowy na kole kierownicy nie jest spowodowany zużytymi przegubami kulowymi układu. Okresowo, co 10 000 km, podczas regulacji luzu należy sprawdzić szczelność przekładni i poziom oleju. Wycieki z obudowy wskazują na konieczność wymiany uszczelki pierścieniowej i sprawdzenia uszczelki pokrywy. Kontrolę poziomu oleju przeprowadza się po wykręceniu korka z gwintem stożkowym. Poziom oleju powinien sięgać krawędzi otworu, w razie stwierdzenia ubytków należy uzupełnić stan oleju do wymaganego poziomu olejem przekładniowym. Po ramienia przekładni kierowniczej jest zamocowany za pomocą przegubu kulowego drążek poprzeczny główny, oparty na ramieniu pośrednim. Do ramienia pośredniego jest zamocowany prawy drążek poprzeczny Drążek poprzeczny lewy jest mocowany do środkowej części ramienia przekładni kierowniczej. Ramię pośrednie jest łożyskowane na sworzniu osadzonym we wsporniku w tulejach gumowych. [Zobacz też : długoterminowy wynajem samochodów, wynajem samochodu szczecin, wynajem samochodów gdańsk]

Powiązane tematy z artykułem: długoterminowy wynajem samochodów wynajem samochodów gdańsk wynajem samochodu szczecin