Obsługa układu zapłonu

Aby wymienić obydwa styki należy odkręcić mocowanie podstawy i poluzować mocowanie płaskiej sprężyny do obudowy. Po każdej regulacji lub wymianie styków należy sprawdzić obroty biegu jałowego silnika i kąt wyprzedzenia zapłonu (ewentualnie ustawić). Jeżeli pomimo właściwej regulacji aparatu zapłonowego silnik pracuje nieprawidłowo, jedną z przyczyn niedomagania może być uszkodzenie palca rozdzielacza, pęknięcie kopułki, obluzowanie lub wypadnięcie przewodu wysokiego napięcia z kopułki, przebicie kondensatora itp. Po wykryciu przyczyny niedomagania należy uszkodzone elementy wymienić na nowe. [więcej w: deft autka, jeep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Podstawowym zabiegiem obsługowym jest możliwie częste sprawdzanie poziomu elektrolitu (co miesiąc lub co 2500 km). Poziom elektrolitu należy sprawdzać na poziomo ustawionym samochodzie przy akumulatorze zimnym (w czasie pracy temperatura akumulatora podnosi się), po zdjęciu plastykowej pokrywki. Poziom elektrolitu widoczny przez półprzezroczystą obudowę powinien sięgać górnej kreski na ściance akumulatora. Jeżeli poziom elektrolitu jest za mały, do korytka na górnej powierzchni akumulatora należy wlewać (po odkręceniu korków) wodę destylowaną, do chwili osiągnięcia właściwego poziomu, po czym należy wytrzeć górną powierzchnię akumulatora i założyć pokrywkę.

Pomiar naładowania akumulatora nie powinien być przeprowadzany za pomocą próbnika widełkowego, ponieważ powoduje on duże zużycie energii i przepływ prądu o dużym natężeniu.

Powiązane tematy z artykułem: deft autka jeep warszawa rowiński wajdemajer używane