Odpowietrzanie układu chłodzenia

Podczas napełniania i odpowietrzania układu chłodzenia kolejność czynności jest następująca:

— kurek oraz zawory powinny być otwarte,

— nalać cieczy chłodzącej do zbiornika wyrównawczego 3 cm powyżej górnego znaku i zamknąć go pokrywą,

— napełnić cieczą chłodzącą chłodnicę,

— podstawić czyste naczynie pod wyciekającą z zaworów ciecz chłodzącą,

— w pobliżu śrub zaworów, na przewodach założyć i dokręcić zaciski,

— uruchomić silnik i zwiększyć jego prędkość obrotową do 1500 obr/min, [hasła pokrewne: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

— dolewać powoli ciecz chłodzącą do chłodnicy,

— gdy z zaworów odpowietrzających zacznie wypływać ciecz bez pęcherzyków powietrza, wówczas dokręcić śruby,

— zdjąć zaciski z przewodów,

— dopełnić chłodnicę do krawędzi wlewu,

— wyłączyć silnik,

— gdy silnik ostygnie, sprawdzić poziom cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym i ewentualnie uzupełnić.

Uwaga: w napełnionej chłodnicy poziom cieczy zaczyna obniżać się dopiero po nagrzaniu silnika, gdyż termostat zaczyna otwierać się w temp. 75…89 st. C, a całkowite otwarcie następuje w temp. 90…1 00 st. C.

Szczelność układu chłodzenia należy sprawdzać na podstawie poziomu cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym oraz na podstawie zauważonych plam pod samochodem. W przypadku spostrzeżenia ubytku cieczy chłodzącej trzeba sprawdzić kolejno szczelność: złączy, przewodów i chłodnicy. W miejscu wycieku pozostają zawsze ślady o barwie cieczy chłodzącej. Wskutek uszkodzenia uszczelki podgłowicowej istnieje możliwość przenikania cieczy chłodzącej do układu smarowania. Będzie to widoczne po wyjęciu miarki poziomu oleju w silniku.

Powiązane tematy z artykułem: wynajem busów z kierowcą warszawa wynajem z oc sprawcy Wypożyczalnia busa 9 osobowego warszawa