Odpowietrzanie

W celu wyregulowania luzu pedału hamulca należy poluzować nakrętkę i przesunąć tłoczysko tak, aby na końcu pedału uzyskać luz 5 mm. Po regulacji nakrętkę trzeba dokręcić.

Po przebiegu 10 tys. km należy sprawdzić grubość nakładek hamulcowych przednich hamulców, natomiast po przebiegu 20 tys. km — grubość okładzin szczęk hamulcowych tylnych hamulców. Grubość nakładek hamulcowych nie powinna być mniejsza niż 7 mm, natomiast szczeki hamulcowe nie mogą ocierać łbami nitów o bębny hamulcowe. Nie wolno wymieniać nakładek lub szczęk hamulcowych tylko w jednym kole — bez względu na stopień zużycia muszą być wymieniane jednocześnie w obu kołach. [podobne: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów]

Trwałość okładziny ciernej nakładek przednich hamulców i szczęk tylnych hamulców zależy od techniki jazdy. Przeciętnie trwałość okładziny ciernej hamulców kół przednich wynosi 25…30 tys. km, natomiast hamulców kół tylnych 40…50 tys. km.

Jeżeli podczas naprawy hamulców do układu dostało się powietrze lub pedał hamulca sprężynuje podczas hamowania, układ hamulcowa, należy odpowietrzyć. Do odpowietrzania należy przygotować 0,5…1 ,0 dm3 płynu hamulcowego. Musi to być taki sam płyn jak w układzie hamulcowym. Odpowietrzanie hamulców powinno odbywać się w następującej kolejności: prawe koło tylne, lewe koło tylne, prawe koło przednie i lewe koło przednie.

Kolejność czynności podczas odpowietrzania hamulca każdego koła powinna być następująca: — napełnić zbiorniczek płynu hamulcowego (po odpowietrzeniu każdego koła uzupełnić płyn); — oczyścić odpowietrznik i zdjąć jego osłonę; — na odpowietrznik założyć gumową rurkę, której drugi koniec należy zanurzyć w płynie częściowo wypełniającym przeźroczyste naczynie;

Powiązane tematy z artykułem: Serwis VW Wrocław wynajem busów z kierowcą warszawa wynajem z oc sprawcy