Osłona pokrywy komory silnika

Końcowym elementem montażu jest połączenie elementów układu z instalacją elektryczną samochodu:

–     drugiego złącza szyby z przekaźnikiem,

–     wyłącznika szyby z przekaźnikiem, ze skrzynką bezpieczników,(przy zacisku bezpiecznika 16A) oraz z wolną lampką kontrolną w zestawie wskaźników,

–     przekaźnika ze skrzynką bezpieczników.

Ze względu na dodatkowe obciążenie akumulatora – szybę ogrzewaną (zwłaszcza dla modeli z prądnicą prądu stałego) powinno się włączać w warunkach rzeczywistej potrzeby. [przypisy: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, wypożyczalnia samochodów gdańsk lotnisko, wypożyczalnia samochodów gdynia ]

Podczas parkowania samochodu w czasie opadów deszczu lub śniegu tylne fragmenty zespołu napędowego pokrywają się wodą lub topniejącym śniegiem, który przedostaje się przez podłużne otwory chłodzące wykonane w pokrywie komory silnika wysokiego napięcia, złącza przewodów itp. mogą być powodem trudności przy rozruchu (w przypadku np. przedostawania się wody przez przetartą lub popękaną izolację przewodów). Z drugiej strony -w czasie eksploatacji zimowej w mieście krótkie przejazdy nie pozwalają na doprowadzenie silnika do właściwej temperatury – co niekorzystnie wpływa na zużycie paliwa i trwałość silnika.

Z tego względu celowe jest stosowanie osłon pokrywy komory silnika. Najprostszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie przez pionowe wycięcia szerokiej taśmy plastykowej – co może być stosowane głównie przy krótkich jazdach miejskich w niskich temperaturach. Trwałą ochronę silnika przed opadami atmosferycznymi stanowią plastykowe osłony wlotów.

Natomiast regulowana plastykowa zasłona umożliwia całkowite zasłonięcie otworów w czasie parkowania lub krótkich jazd zimowych, a po przestawieniu przesłony – częściowe lub pełne otwarcie otworów.

Powiązane tematy z artykułem: serwis niszczarek wynajem aut warszawa wypozyczalnia samochodow warszawa