Pasy bezpieczeństwa na przednich siedzeniach

Polski FIAT 126P jest wyposażony seryjnie w dwa pasy bezpieczeństwa na przednich siedzeniach, montowane w FSM. Stosowanie pasów bezpieczeństwa jest podstawowym środkiem gwarantującym bezpieczeństwo osób jadących w razie wypadku. Z wielu doświadczeń prowadzonych przez wytwórnie samochodów i instytucje badawcze, jak również z analizy wypadków wynika, że bez właściwie założonych i zapiętych pasów kierowca i pasażerowie w czasie silnego zderzenia pod wpływem dużych sił bezwładności nieuchronnie uderzają o wewnętrzne elementy nadwozia ponosząc ciężkie obrażenia. [przypisy: wypożyczalnia samochodów Warszawa, loty tandemowe, parking lotnisko Chopina ]

Prawidłowo zapięte pasy zapewniają kierowcy także lepszy kontakt i „wy samochodu, a pasażerów utrzymują w jednej pozycji, co nA krętych drogach i przy szybkiej jeździe nie jest bez znaczenia. Z tych względów, jeżeli przewidywana jest stała eksploatacja samochodu z czterema osobami, pasy bezpieczeństwa powinny być zamontowane na wszystkich czterech miejscach.

W seryjnie produkowanych samochodach 126P stosowane są na przednich siedzeniach jednoręczne pasy biodrowo-piersiowe. Pasy te mocowane są na stałe w dwu miejscach: na górnej części słupka środkowego i na podłodze od strony drzwi. Połączenie rozłączne stanowi klamra z zamkiem, zapinanym jedną ręką na pałąku przykręconym do podłogi za siedzeniami przednimi i obejmującym tunel centralny. Pałąk ten powinien być tak pochylony, aby przy prawidłowej pozycji stanowił przedłużenie (dość mocno) zapiętego pasa. Pochylenie pałąka reguluje się po uprzednim poluzowaniu dwu nakrętek mocujących pałąk do wspornika (po właściwym ustawieniu obie nakrętki należy mocno dokręcić).

 

Powiązane tematy z artykułem: loty tandemowe parking lotnisko Chopina Wynajem aut Poznań