Podwozie

Podwozie. Podwoziem parowozu jest silna rama (ostoja) stalowa wraz z zestawami kół. Rama składa się z belek podłużnych połączonych poprzecznicami. Na przedniej tylnej belce poprzecznej znajdują się zderzaki i złącza jak u, wagonów. Rama opiera się za pomocą przymocowanych do niej resorów na maźnicach, w których mieszczą się panewki (łożyska ślizgowe) do przyjęcia osi stalowej zestawów kół, Korbowody osi połączone są wiązaniami. Parowozy wąskotorowe są budowane jako dwu i trzy osiowe, przy czym częściej stosowane są dwuosiowe. Widok parowozu wąskotorowego względu na łatwość przejazdu przez łuki o małych promieniach. Ze względu jednak na stateczność parowozy dwuosiowe wymagają większego rozstawu osi, co utrudnia przejazd przez łuki. Parowozy wąskotorowe są budowane dla szerokości torów 600 i 900 mm, Wśród parowozów należy rozróżnić dwie odmiany, a mianowicie: a) parowozy bez tendra, tzw. tendrzaka, b) parowozy z tendrem. Przy robotach drogowych niemal wyłącznie używane są tendrzaki. Są one korzystniejsze od parowozów z tendrem ze względu na długość lokomotywy, natomiast wadą ich jest to, że w miarę spalania węgla i ubytku wody ze zbiorników umieszczonych z boku kotła zmniejsza się obciążenie na kola pędne. Polski przemysł maszynowy produkuje parowozy typu Ryś i Pole. [przypisy: Blog motoryzacyjny, Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa, sterowniki plc ] status: publish tags: date: Jan 29, 2018

Powiązane tematy z artykułem: Blog motoryzacyjny Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa sterowniki plc