Obsługa układu zapłonu

Aby wymienić obydwa styki należy odkręcić mocowanie podstawy i poluzować mocowanie płaskiej sprężyny do obudowy. Po każdej regulacji lub wymianie styków należy sprawdzić obroty biegu jałowego silnika i kąt wyprzedzenia zapłonu (ewentualnie ustawić). Jeżeli pomimo właściwej regulacji aparatu zapłonowego silnik pracuje nieprawidłowo, jedną z przyczyn niedomagania może być uszkodzenie palca rozdzielacza, pęknięcie kopułki, obluzowanie lub wypadnięcie przewodu wysokiego napięcia z kopułki, przebicie kondensatora itp. Po wykryciu przyczyny niedomagania należy uszkodzone elementy wymienić na nowe. [więcej w: auto gratka, jeep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Podstawowym zabiegiem obsługowym jest możliwie częste sprawdzanie poziomu elektrolitu (co miesiąc lub co 2500 km). Poziom elektrolitu należy sprawdzać na poziomo ustawionym samochodzie przy akumulatorze zimnym (w czasie pracy temperatura akumulatora podnosi się), po zdjęciu plastykowej pokrywki. Czytaj dalej Obsługa układu zapłonu

Podwozie

Podwozie. Podwoziem parowozu jest silna rama (ostoja) stalowa wraz z zestawami kół. Rama składa się z belek podłużnych połączonych poprzecznicami. Na przedniej tylnej belce poprzecznej znajdują się zderzaki i złącza jak u, wagonów. Rama opiera się za pomocą przymocowanych do niej resorów na maźnicach, w których mieszczą się panewki (łożyska ślizgowe) do przyjęcia osi stalowej zestawów kół, Korbowody osi połączone są wiązaniami. Czytaj dalej Podwozie

Sprzet i narzedzia do ukladania utrzymania torów

Sprzęt i narzędzia do układania utrzymania torów. Do układania i utrzymania torów należy stosować specjalny sprzęt i narzędzie, które umożliwiają dobre i sprawne wykonanie pracy. Do podnoszenia i przesuwania torów służą drągi stalowe o długości od 2,5 do 4 m i ciężarze t – 12 kg. Nacinanie podkładów drewnianych w celu nadania szynie odpowiedniego pochylenia poprzecznego wykonuje się tak zwanym toporem francuskim. Do przenoszenia i przesuwania szyn i podkładów używa się kleszczy, a do wbijania szyniaków do podkładów służy specjalny młot szyniaki wyciąga się z podkładów za pomocą łomu-łapy. Czytaj dalej Sprzet i narzedzia do ukladania utrzymania torów

Skrzyzowanie

Skrzyżowanie. W miejscach skrzyżowania torów buduje się pod kątem prostym lub ostrym odpowiednie skrzyżowanie. Wykonanie skrzyżowania polega na odpowiednim umocowaniu szyn, najlepiej na stalowej płycie, i wzmocnieniu odbojnicami z szyn zapewniających swobodne i bezpieczne przejście obrzeży kół taboru. Jeśli tor główny krzyżuje się z torem o małym ruchu, to skrzyżowanie można wykonać za pomocą mostka nakładanego w kierunku przejazdu pociągu po torze o małym ruchu. Układanie i utrzymanie torów Układanie torów. Czytaj dalej Skrzyzowanie