Wymiary otworu tablicy rozdzielczej na odbiornik Safari lub Akropol

Przed zamontowaniem odbiornika należy zdjąć pokrętła (z napisami siła głosu i strojenie) z obu osi potencjometrów (przez odkręcenie małych wkrętów umieszczonych prostopadle do osi pokrętła), zdjąć podkładki z tworzywa sztucznego, wykręcić ze skali dwa wkręty oraz zdjąć skalę wraz z ramką. Bardzo ważną czynnością jest sprawdzenie czy z tyłu odbiornika, przy wyjściu przewodów na blaszce zmiany biegunów, jest widoczny z góry znak ,,-. [hasła pokrewne: wypożyczalnia samochodów katowice, wypożyczalnia samochodów lublin, Wypożyczalnia samochodów Rzeszów ]

Tak przygotowany odbiornik należy włożyć od tyłu tablicy rozdzielczej (od strony bagażnika), przykręcić go dwoma górnymi wkrętami do blachy tablicy oraz założyć wykładzinę, skalę z ramką i przykręcić dwoma wkrętami. Na tylną część odbiornika, od strony bagażnika założyć można wspornik z blachy stalowej (dostarczany z radiem), którego koniec należy przykręcić jednym wkrętem z nakrętką do płaskiej powierzchni blachy bagażnika.

Po założeniu obu pokręteł trzeba połączyć przewody elektryczne odbiornika z instalacją samochodu. Przewód zasilający należy połączyć z akumulatorem, przewód dwużyłowy z głośnikiem, a ostatni przewód ze złączem anteny. Masa odbiornika powinna być dobrze połączona z masą samochodu (można zastosować dodatkowy przewód).

Głośnik odbiornika można montować w różnych miejscach, ale jednym z dogodniejszych położeń jest miejsce pod tablicą rozdzielczą w narożniku nad lewym błotnikiem. Czytaj dalej Wymiary otworu tablicy rozdzielczej na odbiornik Safari lub Akropol

Obrotnice

Obrotnice. Dla zmiany kierunku zwłaszcza w miejscach wąskich, gdzie nie można zastosować rozjazdu iglicowego, w torach krzyżujących się pod kątem prostym, stosuje się obrotnice rozmaitych konstrukcji. Obrotnica tarczowa Tr – 2 produkowana przez przemysł krajowy według PN/B- -15-32, składa się ze stalowej płyty podstawowej nieruchomej o wymiarach 1250 X 1250 mm, do której są przymocowane wzdłuż krawędzi tarczy ruchomej odcinki szyn, tworzące skrzyżowania torów pod kątem prostym. Szyny te, dla uniknięcia wstrząsów przy wprowadzaniu na nie wagonika, ściśle odpowiadają co do profilu szynom torów zasadniczych. Na płycie podstawowej jest umieszczona stalowa tarcza okrągła o średnicy 1250 mm, obracająca się na krótkiej pionowej osi oraz na dwunastu rolkach umieszczonych na dwóch obwodach o średnicy 600 do 1000 mm. Czytaj dalej Obrotnice