Punkty mocowania pasów bezpieczeństwa

Górne i dolne końce pasa są przykręcone do znajdujących się w nadwoziu otworów gwintowanych za pomocą śrub, podkładek i tulejek dystansowych dostarczonych przez producenta pasów. Po przykręceniu górnego mocowania pasa należy osłonić śrubę za pomocą plastykowej nakładki. W górnym mocowaniu pasa znajduje się również plastykowy wieszak, na który powinien być zakładany ruchomy koniec pasa z klamrą i zamkiem w okresie, kiedy kierowca lub pasażer nie korzystają z pasa. Taśma pasa wykonana z tkaniny stylonowej, nawet przy starannej obsłudze w wyniku częstego używania ulega zabrudzeniu. Ponieważ wymaga to dość kłopotliwego czyszczenia, na pasy można zakładać pokrowce zapinane na zewnętrznej stronie pasa. Czytaj dalej Punkty mocowania pasów bezpieczeństwa

Reflektory przeciwmgłowe

Ref lektory przeciwmgłowe muszą być założone zgodnie z obowiązującymi przepisami, które dopuszczają dwa symetrycznie umieszczone reflektory zamocowane poniżej świateł mijania, ale nie niżej niż 25 cm od powierzchni drogi. Rozstawienie reflektorów nie może być mniejsze niż 60 cm, ale odległość każdego reflektora od najbardziej wystającego ( w szerokości) punktu nadwozia nie może być większa niż 40 cm. [przypisy: wypożyczalnia samochodów Warszawa, otomoto chojnice, gorlice i okolice ] Barwa świateł może być biała lub żółta selektywna (zalecane są światła białe, które dają około 30% większe natężenie światła na ekranie pomiarowym, co wynika ze znacznie mniejszej przepuszczalności światła przez żółtą szybę). Aby dodatkowe reflektory nie były tylko ozdobą samochodu, muszą być odpowiednio duże i wyposażone w silne żarówki halogenowe. Do samochodu Polski FIAT 126P mogą być stosowane reflektory przeciwmgłowe różnych marek, jednakże zaleca się stosowanie krajowych reflektorów halogenowych, które spełniają wymagania stawiane tego rodzaju światłom. W celu zamocowania tych reflektorów należy na czołowej powierzchni zderzaka przedniego wykonać dwa otwory na śruby. Czytaj dalej Reflektory przeciwmgłowe

Srodki te maja byc wykorzystane planowo, przez wzajemne uzupelnianie sie

Środki te mają być wykorzystane planowo, przez wzajemne uzupełnianie się. Jeżeli już obecnie niektóre przewozy kolejowe przejmuje transport samochodowy, to dzięki temu następuje odciążenie kolei i podnosi się jej wydajność. Samochody przejmują przewozy wartościowych towarów na odległości stosunkowo krótkie, uciążliwe dla transportu kolejowego. W ruchu osobowym kolej zostaje odciążona od uciążliwego ruchu podmiejskiego i miejskiego przynajmniej o tyle, o ile dalszy wzrost tego ruchu przypadnie na autobusy i odciąży linie kolejowe. Należy sądzić, że z biegiem czasu ruch autobusowy przejmie całkowicie ruch lokalny, a wtedy skończy się okres rozbudowy sieci lokalnych kolejek. Czytaj dalej Srodki te maja byc wykorzystane planowo, przez wzajemne uzupelnianie sie

Szyny ukladane na lukach powinny byc wygiete do potrzebnej krzywizny w zaleznosci od promienia luku

Szyny układane na łukach powinny być wygięte do potrzebnej krzywizny w zależności od promienia łuku. Przejście z toru o normalnej szerokości do szerokości w łuku i z toru bez przechyłki do pewnej przechyłki oraz na odwrót dokonuje się na prostej przejściowej o długości około 30,0 m bądź też przyjmując na każdy milimetr poszerzenia jeden metr prostej przejściowej. Skrajnia (obrysie). Przy wykonywaniu wszelkich budowli oraz robót torowych pomiary być zawsze zachowane wymiary skrajni. Utrzymanie torów. Czytaj dalej Szyny ukladane na lukach powinny byc wygiete do potrzebnej krzywizny w zaleznosci od promienia luku

Skrzyzowanie

Skrzyżowanie. W miejscach skrzyżowania torów buduje się pod kątem prostym lub ostrym odpowiednie skrzyżowanie. Wykonanie skrzyżowania polega na odpowiednim umocowaniu szyn, najlepiej na stalowej płycie, i wzmocnieniu odbojnicami z szyn zapewniających swobodne i bezpieczne przejście obrzeży kół taboru. Jeśli tor główny krzyżuje się z torem o małym ruchu, to skrzyżowanie można wykonać za pomocą mostka nakładanego w kierunku przejazdu pociągu po torze o małym ruchu. Układanie i utrzymanie torów Układanie torów. Czytaj dalej Skrzyzowanie