Obsługa układu zapłonu

Aby wymienić obydwa styki należy odkręcić mocowanie podstawy i poluzować mocowanie płaskiej sprężyny do obudowy. Po każdej regulacji lub wymianie styków należy sprawdzić obroty biegu jałowego silnika i kąt wyprzedzenia zapłonu (ewentualnie ustawić). Jeżeli pomimo właściwej regulacji aparatu zapłonowego silnik pracuje nieprawidłowo, jedną z przyczyn niedomagania może być uszkodzenie palca rozdzielacza, pęknięcie kopułki, obluzowanie lub wypadnięcie przewodu wysokiego napięcia z kopułki, przebicie kondensatora itp. Po wykryciu przyczyny niedomagania należy uszkodzone elementy wymienić na nowe. [więcej w: auto gratka, jeep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Podstawowym zabiegiem obsługowym jest możliwie częste sprawdzanie poziomu elektrolitu (co miesiąc lub co 2500 km). Poziom elektrolitu należy sprawdzać na poziomo ustawionym samochodzie przy akumulatorze zimnym (w czasie pracy temperatura akumulatora podnosi się), po zdjęciu plastykowej pokrywki. Czytaj dalej Obsługa układu zapłonu

W mozliwie najwyzszym polozeniu jest zamocowany zbiornik paliwa zapewniajacy pod dzialaniem sily ciezkosci, dostateczny doplyw paliwa do silnika

W możliwie najwyższym położeniu jest zamocowany zbiornik paliwa zapewniający pod działaniem siły ciężkości, dostateczny dopływ paliwa do silnika. Cały osprzęt i wyposażenie motowozu jest ochronione przez nadbudowaną osłonę i stanowisko obsługi. Ze stanowiska operatora umożliwiona jest obsługa motowozu poprzez dźwignie sterujące: kierunkiem jazdy, zmianą ilości obrotów, sprzęgłem oraz hamulcem i piasecznicą. Na desce rozdzielczej są zainstalowane: manometr wskazujący ciśnienie oleju, termometr dla stwierdzenia temperatury wody chłodzącej oraz wyłączniki instalacji elektrycznej (oświetlenia, sygnału akustycznego i rozrusznika silnika) . Moc indykowaną motowozu 21 silnikiem czterosuwowym oblicza się w KM ze wzoru: gdzie: N=4 d- średnica cylindra w cm, p – ciśnienie indykowane w kG/cm2, S – skok tłoka w m, 11k – ilość obrotów wału korbowego na minutę. Czytaj dalej W mozliwie najwyzszym polozeniu jest zamocowany zbiornik paliwa zapewniajacy pod dzialaniem sily ciezkosci, dostateczny doplyw paliwa do silnika