Dostępność samochodów

width=270Niegdyś na samochód mogli sobie pozwolić tylko najbogatsi ludzie. Jako potwierdzenie tych słów warto dodać fakt, że przed I Wojną Światową w Warszawie było zarejestrowanych tylko czterysta samochodów. Dziś natomiast auto stało się towarem dostępnym niemalże dla każdego, bez względu na to, jakim budżetem się akurat dysponuje. Niemniej jednak każda osoba decydująca się na tego typu zakup powinna sobie odpowiedź na kilka pytań i parę zagadnień dokładnie przemyśleć. Przede wszystkim już na początku zaznaczmy, jaką kwotę przeznaczamy na wymarzony samochód. Czytaj dalej Dostępność samochodów

Zdanie egzaminu na prawo jazdy

Wiele osób uważa egzamin na prawo jazdy, za jeden z najtrudniejszych w życiu. Dlaczego? Otóż może dlatego, że podczas egzaminu na prawo jazdy, trzeba uważać na każdy szczegół, a każde nawet najdrobniejsze potknięcie oznacza w zasadzie wynik negatywny. Jeśli do tego dodamy negatywne nastawienie egzaminatorów oraz ogólną atmosferę, która panuje przy tym egzaminie, to już w ogóle wyłania się niemal dramatyczny obraz sytuacji. Do tej pory, zdający przejmowali się głównie częścią praktyczną egzaminu. Od niedawna nawet to się zmieniło. Czytaj dalej Zdanie egzaminu na prawo jazdy

Posiadanie samochodu a prawo jazdy

Żyjemy w czasach, kiedy posiadanie samochodu to w zasadzie norma. Wiele osób nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania bez auta. W końcu jak najwygodniej dojechać z jednego końca miasta na drugi? Jak pokonać spore dystanse? Najprostsza odpowiedzieć, to samochodem. Dzisiaj na rynku mamy całą masę różnych modeli aut, więc zapewne każdy jest w stanie znaleźć coś dla siebie. Z jednej strony jazda samochodem to wygoda, z drugiej zaś przyzwyczajenie. Czytaj dalej Posiadanie samochodu a prawo jazdy

Wybór marki auta

width=256Kupując samochód, stoimy przed różnymi dylematami. Oczywiście kobiety nierzadko zastanawiają się nad kolorem. Mężczyźni na kwestię zakupu nowego samochodu patrzą nieco bardzo życiowo i zwracają większą uwagę na markę danego auta. Jak powszechnie wiadomo, dziś możemy sprowadzić auto dowolnej marki, także tych niezbyt popularnych. Mało tego, istnieje również sporo salonów firmowych, w których eksperci nam zawsze posłużą radą. Czytaj dalej Wybór marki auta

Uszkodzenia akumulatora

Innym uszkodzeniem alternatora, powodującym brak ładowania akumulatora (sygnalizowane zapaleniem lampki kontrolnej) może być przebicie miedzy szczotkami. Aby to sprawdzić, należy połączyć dwa przewody z zaciskami akumulatora (w jednym z nich jest włączona szeregowo żarówka), a z drugiej strony końcówki przewodów — z wkrętami. Zapalenie się żarówki świadczy o przebiciu.

Przynajmniej co 10 tys. km należy zdjąć kopułkę rozdzielacza zapłonu, oczyścić jej styki, obejrzeć szczotkę węglową wraz ze sprężynką oraz sprawdzić stan i odstęp styków przerywacza. Styczki nie powinny mieć wżerów i zanieczyszczeń na swych powierzchniach. Czytaj dalej Uszkodzenia akumulatora

Układ kierowniczy

Luz koła kierownicy uważa się za normalny, jeżeli przy kołach ustawionych do jazdy na wprost nie przekracza 8…10 cm, mierzony na obwodzie. Najczęściej nadmierny luz zauważalny na kole kierownicy jest spowodowany zużyciem sworzni kulistych układu kierowniczego, a nie samej przekładni kierowniczej. Dlatego też wytwórnia zaleca przegląd układu kierowniczego nie rzadziej niż co 15 tys. km przebiegu.

Zębatkowa przekładnia kierownicza nie wymaga okresowego smarowania. Jedynie w przypadku jej demontażu zaleca się usunąć stary smar i przed montażem napełnić olejem przekładniowym Hipol 1 5 F (klasy SAE 90). [więcej w: wynajem samochodów gdańsk, samochody luksusowe, krotoski cichy otomoto ]

Obsługa akumulatora polega na okresowym czyszczeniu skrzynki, otworów wentylacyjnych zakrętek, zacisków, łączników międzyogniwowych, końcówek przewodów. Czytaj dalej Układ kierowniczy

Montaż cięgna

W tym celu należy:

— zabezpieczyć samochód przed przesunięciem i podnieść jeden bok samochodu na taką wysokość, aby można było swobodnie obracać kołem tylnym; — kluczem płaskim 10 mm pokręcać śrubę regulacyjną przedniej szczęki, jednocześnie obracając kołem; gdy szczęka hamulcowa zacznie ocierać o bęben, śrubę regulacyjną należy cofnąć o ok. 0,1 obrotu i sprawdzić łatwość obracania się bębna. [patrz też:wynajem samochodów gdańsk, samochody luksusowe, krotoski cichy otomoto ]

W taki sam sposób należy wyregulować położenie drugiej (tylnej) szczęki oraz obu szczęk hamulcowych drugiego koła. Po zakończeniu regulacji trzeba sprawdzić prawidłowość działania hamulców hydraulicznych oraz hamulca awaryjnego.

Jeżeli grubość chociażby jednej płytki ciernej hamulców kół przednich zmniejszy się poniżej 7 mm, płytki cierne należy wymienić. Kolejność czynności podczas demontażu jest następująca:

— zabezpieczyć samochód przed przesunięciem;

— podnieść jedną stronę samochodu i zdjąć koło; wyjąć zawleczki i wysunąć przy użyciu pobijaka i młotka prowadniki na zewnątrz;

— zdjąć korpus zacisku nie odłączając go od przewodu elastycznego, wyciągnąć szczypcami sprężyny agrafkowe; wyjąć nakładki hamulcowe oraz sprężyny płaskie.

Zamontowanie płytek ciernych oraz zacisku odbywa się w odwrotnej kolejności. Należy tylko zwrócić uwagę na prawidłowe założenie sprężyn płaskich i prawidłowe ułożenie przewodu elastycznego.

Podczas jazdy należy sprawdzić prawidłowość działania hamulców kół przednich. Czytaj dalej Montaż cięgna

Zabezpieczenie przestrzeni zamkniętych

Grubość nałożonych warstw powinna wynosić ok. I mm.

Do zabezpieczenia przestrzeni zamkniętych metodą ML odsłania się istniejące otwory oraz wierci nowe. Tę operację użytkownik rzadko może wykonać sam. gdyż jest potrzebny zestaw specjalnych urządzeń do natrysku. Do zabezpieczenia zużywa się 2…2,5 kg Fluidolu ML Starannie wykonany zabieg powinien być skuteczny przez okres około 2 lat. [podobne: wynajem samochodów gdańsk, samochody luksusowe, krotoski cichy otomoto ]

Układ zasilania

Fittr powietrza/z wkładem papierowym i sezonową regulacją chwytu powietrza oraz tłumikiem szmerów ssania

Pompa paliwa, napędzana wałkiem napędu urządzeń pomocniczych Ciśnienie paliwa przy 4000 obr/min 18 kPa (0,18 kG/cm2)

W celu utrzymania samochodu w dobrym stanie technicznym i wizualnym, poza okresową obsługą techniczną samochodu , w krótszych odstępach czasowych powinno sie sprawdzać oraz wymieniać te elementy, które mogą podlegac wczesniejszemu zużywaniu.

Co 500 km powinnismy

  1. Sprawdzić prawidlowy poziom oleju smarowego w silniku. Czytaj dalej Zabezpieczenie przestrzeni zamkniętych

Ochrona antykorozyjna nadwozia

Jako ekran może służyć jasna ściana budynku. Ponieważ samochód nie jest obciążony, dźwignie regulacji położenia reflektora muszą być przesunięte w dolne skrajne położenie. [hasła pokrewne: wynajem samochodów gdańsk, samochody luksusowe, krotoski cichy otomoto ]

Wiązki światła drogowego muszą przebiegać równoległe do osi samochodu. Do regulacji reflektora w płaszczyźnie poziomej służy wkręt. Górna lewa krawędź plamy świetlnej świateł mijania musi znajdować się 10… …25 cm poniżej ustawienia świateł drogowych. Czytaj dalej Ochrona antykorozyjna nadwozia

Ustawienie zapłonu

Wzrokowe ustalenie początku rozwierania styków jest dość trudne i dlatego chwilę tę określa się najlepiej za pomocą lampki kontrolnej. W tym celu należy styk ruchomy przerywacza połączyć jednym przewodem z jednym biegunem bateryjki elektrycznej, a drugim przewodem drugi styk z drugim biegunem bateryjki. W obwód trzeba jednocześnie włączyć żarówkę. Obracanie kadłubem rozdzielacza zapłonu należy przerwać w chwili zgaśnięcia żarówki. Będzie to właśnie chwila początku rozwierania się styków. Czytaj dalej Ustawienie zapłonu