Przyspieszenie

W samochodach produkowanych Od 1975 do 1980 r. wycięcie w obudowie koła zamachowego zostało zmniejszone. Pokrywanie się znaku z linią oznacza kąt wyprzedzenia zapłonu 30.

Od 1980 roku zmieniono oznaczenie na obudowie koła zamachowego. Jest tylko linia, która pokrywając się ze znakiem oznacza kąt wyprzedzenia zapłonu oo.

W celu ustawienia zapłonu należy tłok pierwszego cylindra ustawić w położeniu zwrotu zewnętrznego (ZZ} podczas suwu sprężania. Ponieważ podczas suwu sprężania oba zawory są zamknięte, łatwo jest wyczuć ciśnienie sprężanego powietrza, zatykając otwór świecy palcem. Czytaj dalej Przyspieszenie

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu, przy zimnym silniku, sprawdzić poziom oleju i jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN i MAX odpowiada około 1 kg oleju.

Co 10 000 km, ale nie rzadziej niż co 6 miesięcy, należy olej wymienić. Olej należy spuszczać przy gorącym silniku.

Olej spuszcza się po odkręceniu korka spustowego w misce olejowej silnika. W celu ułatwienia ściekania oleju należy zdjąć korek wlewu i – wyjąć miarkę poziomu oleju. Czytaj dalej Wymiana oleju silnikowego

„L-Paket”

W modelu VW 1500 nowa pokrywa silnika z powiększoną liczbą wlotów powietrza do 28 (w 4 rzędach po 7 wlotów). W modelu Karmann-Ghia nowe przednie lampy kierunkowskazów oraz tylne lampy zespolone ze światłami do jazdy wstecz. We wszystkich modelach typu 1 klamki, wewnętrzne uchwyty drzwi i korbki opuszczania szyb z czarnego tworzywa sztucznego. Zmodyfikowane wykonanie dźwigni sterowania ogrzewaniem w przedniej części nadwozia. Zmieniona osłona przeciwsłoneczna nad siedzeniem obok kierowcy (nie wychyla sie na boki). Czytaj dalej „L-Paket”

VMT 1300 Automatik

Zmieniony zespół wskaźników tablicy rozdzielczej: wszystkie liczby na podziałówce usytuowane poziomo, mniej niż dotychczas kresek podziałowych, wszystkie lampki kontrolne oznaczone symbolami. Świetlne urządzenie ostrzegawcze (włączone 4 kierunkowskazy): rozciągana gałka z lampką kontrolną (znajdująca się pod prawą gałką obrotową dopływu świeżego powietrza). Dźwignia otwierania pokrywy bagażnika w schowku. Dodatkowo zamek pokrywy schowka. Na wewnętrznej stronie pokrywy znajduje sie naklejka podająca wymagane ciśnienie w ogumieniu. Czytaj dalej VMT 1300 Automatik

Boczne skręty kół

Boczne skręty kół ograniczone przez jeden zderzak przyspawany do przedniej osi i wyposażony w śruby regulacyjne współpracujące z dodatkową dźwignią kierownicy. Poprzeczne drążki kierownicze zabezpieczone nakładkami zaciskowymi. Regulacja zbieżności przez obracanie tulei pośrednich na długich poprzecznych drążkach kierowniczych. Płytki zapadkowe na czołowej powierzchni drzwi, zabezpieczające przed niespodziewanym otwarciem drzwi podczas wypadku (możliwość zastosowania w poprzednich modelach). Dodatkowa dysza nadmuchu ciepłego powietrza w środku tablicy rozdzielczej (możliwość zastosowania w poprzednich modelach). Czytaj dalej Boczne skręty kół

Model VW 1300

Pojemność silnika zwiększona z 1192 do 1285 cm3 przez zastosowanie wału korbowego z silnika VW 1500/1600 (zwiększony skok do 69 mm). Moc silnika 40 KM przy 4000 obr/min. Zwiększenie stopnia sprężenia do 7,3. Kąt wyprzedzenia zapłonu 7,5 0 . Skok tłoka zwiększony z 64 do 69 mm. Czytaj dalej Model VW 1300