Niekiedy zdarza się, że mimo długotrwałego odpowietrzania wraz z płynem hamulcowym wciąż wydobywają się pęcherzyki. Przyczyną tego jest przedostawanie się powietrza do układu hamulcowego przez nieszczelne połączenia lub uszkodzone przewody. Konieczne jest wówczas odnalezienie i usunięcie nieszczelności.
Wskutek zużywania się okładzin ciernych szczęk hamulcowych oraz wydłużania się napinanych cięgieł, konieczna jest okresowa kontrola oraz regulacja hamulca awaryjnego. Hamulec awaryjny reguluje się wówczas, gdy hamulce kół tylnych są prawidłowo wyregulowane i odpowietrzone. Kolejność czynności jest następująca:
— zabezpieczyć koła przednie i podnieść tylną część samochodu tak, aby można było obracać kota tylne, — oczyścić i nasmarować cięgna smarem stałym, — zaciągnąć dźwignię hamulca awaryjnego na drugą zapadkę, — ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym,
— poluzować przeciwnakrętkę, — pokręcać nakrętką aż do chwili, kiedy szczęki hamulcowe zaczną ocierać o bębny hamulcowe, — dokręcić przeciwnakrętkę.
Montaż cięgna odbywa się w odwrotnej kolejności. Czytaj dalej Układ hamulcowy