Uszkodzenia akumulatora

Innym uszkodzeniem alternatora, powodującym brak ładowania akumulatora (sygnalizowane zapaleniem lampki kontrolnej) może być przebicie miedzy szczotkami. Aby to sprawdzić, należy połączyć dwa przewody z zaciskami akumulatora (w jednym z nich jest włączona szeregowo żarówka), a z drugiej strony końcówki przewodów — z wkrętami. Zapalenie się żarówki świadczy o przebiciu.

Przynajmniej co 10 tys. km należy zdjąć kopułkę rozdzielacza zapłonu, oczyścić jej styki, obejrzeć szczotkę węglową wraz ze sprężynką oraz sprawdzić stan i odstęp styków przerywacza. Styczki nie powinny mieć wżerów i zanieczyszczeń na swych powierzchniach. Czytaj dalej Uszkodzenia akumulatora

Układ kierowniczy

Luz koła kierownicy uważa się za normalny, jeżeli przy kołach ustawionych do jazdy na wprost nie przekracza 8…10 cm, mierzony na obwodzie. Najczęściej nadmierny luz zauważalny na kole kierownicy jest spowodowany zużyciem sworzni kulistych układu kierowniczego, a nie samej przekładni kierowniczej. Dlatego też wytwórnia zaleca przegląd układu kierowniczego nie rzadziej niż co 15 tys. km przebiegu.

Zębatkowa przekładnia kierownicza nie wymaga okresowego smarowania. Jedynie w przypadku jej demontażu zaleca się usunąć stary smar i przed montażem napełnić olejem przekładniowym Hipol 1 5 F (klasy SAE 90). [więcej w: wynajem samochodów gdańsk, sterowniki plc, sklep z częściami do motocykli wszystkich marek ]

Obsługa akumulatora polega na okresowym czyszczeniu skrzynki, otworów wentylacyjnych zakrętek, zacisków, łączników międzyogniwowych, końcówek przewodów. Czytaj dalej Układ kierowniczy

Montaż cięgna

W tym celu należy:

— zabezpieczyć samochód przed przesunięciem i podnieść jeden bok samochodu na taką wysokość, aby można było swobodnie obracać kołem tylnym; — kluczem płaskim 10 mm pokręcać śrubę regulacyjną przedniej szczęki, jednocześnie obracając kołem; gdy szczęka hamulcowa zacznie ocierać o bęben, śrubę regulacyjną należy cofnąć o ok. 0,1 obrotu i sprawdzić łatwość obracania się bębna. [patrz też:wynajem samochodów gdańsk, sterowniki plc, sklep z częściami do motocykli wszystkich marek ]

W taki sam sposób należy wyregulować położenie drugiej (tylnej) szczęki oraz obu szczęk hamulcowych drugiego koła. Po zakończeniu regulacji trzeba sprawdzić prawidłowość działania hamulców hydraulicznych oraz hamulca awaryjnego.

Jeżeli grubość chociażby jednej płytki ciernej hamulców kół przednich zmniejszy się poniżej 7 mm, płytki cierne należy wymienić. Kolejność czynności podczas demontażu jest następująca:

— zabezpieczyć samochód przed przesunięciem;

— podnieść jedną stronę samochodu i zdjąć koło; wyjąć zawleczki i wysunąć przy użyciu pobijaka i młotka prowadniki na zewnątrz;

— zdjąć korpus zacisku nie odłączając go od przewodu elastycznego, wyciągnąć szczypcami sprężyny agrafkowe; wyjąć nakładki hamulcowe oraz sprężyny płaskie.

Zamontowanie płytek ciernych oraz zacisku odbywa się w odwrotnej kolejności. Należy tylko zwrócić uwagę na prawidłowe założenie sprężyn płaskich i prawidłowe ułożenie przewodu elastycznego.

Podczas jazdy należy sprawdzić prawidłowość działania hamulców kół przednich. Czytaj dalej Montaż cięgna

Ochrona antykorozyjna nadwozia

Jako ekran może służyć jasna ściana budynku. Ponieważ samochód nie jest obciążony, dźwignie regulacji położenia reflektora muszą być przesunięte w dolne skrajne położenie. [hasła pokrewne: wynajem samochodów gdańsk, sterowniki plc, sklep z częściami do motocykli wszystkich marek ]

Wiązki światła drogowego muszą przebiegać równoległe do osi samochodu. Do regulacji reflektora w płaszczyźnie poziomej służy wkręt. Górna lewa krawędź plamy świetlnej świateł mijania musi znajdować się 10… …25 cm poniżej ustawienia świateł drogowych. Czytaj dalej Ochrona antykorozyjna nadwozia