Cięgna i przepustnice sterowania ogrzewaniem i przewietrzaniem

Obsługa nadwozia polega przede wszystkim na utrzymaniu czystości powierzchni zewnętrznych oraz wnętrza.

Mycie nadwozia powinno być przeprowadzane z użyciem dużej ilości wody o niewielkim ciśnieniu. Korzystne jest dodanie do wody ogólnie dostępnych szamponów do mycia nadwozia (stosowanie innych płynów, jak np. środki piorące, działa niszcząco ha lakier). Mycie nadwozia należy rozpocząć od dolnych części podwozia (wraz z kołami). Następnie należy spryskać całe nadwozie niezbyt silnym strumieniem wody, a dalej stosując szczotkę o miękkim włosiu myć, poczynając od środka dachu, część przednią, boki i tył nadwozia. Czytaj dalej Cięgna i przepustnice sterowania ogrzewaniem i przewietrzaniem

Obsługa samochodu przed okresem zimowym

Gdyby jednak samochód miał być parkowany na zewnątrz, celowe jest przykrycie nadwozia pokrowcem brezentowym (nie plastykowym), zabezpieczenie przed kradzieżą oraz pokrycie silnika, podwozia i podłogi płynem konserwującym FlAT Prot V lub odpowiednim płynem krajowym. Płyn ten można nakładać na silnik chłodny, po czym uruchomić silnik na około 10 minut przy otwartej pokrywie. [patrz też: wypożyczalnia samochodów Warszawa, otomoto chojnice, gorlice i okolice ]

Co około 3 … 4 miesiące należy sprawdzić stan akumulatora i w razie potrzeby uzupełnić stan elektrolitu oraz doładować go z obcego źródła Po zakończeniu postoju należy cały samochód dokładnie odkonserwować i dokonać przeglądu, wymienić olej w silniku, naładować akumulator, zamontować wycieraki itp.

Zima jest trudnym okresem w eksploatacji samochodu. Śliskie nawierzchnie, niskie temperatury otoczenia i szybko zapadający zmrok stanowią dodatkowe utrudnienie dla kierowcy i samochodu. Silnik chłodzony powietrzem i prosta konstrukcja samochodu to istotne zalety 126P w warunkach jazdy zimowej.

Przygotowanie do okresu zimowego polega przede wszystkim na dokładnym przeglądzie samochodu i doprowadzeniu wszystkich zespołów do stanu pełnej sprawności. Czytaj dalej Obsługa samochodu przed okresem zimowym

Obsługa układu rozruchu

Aby rozrusznik wymontować, należy odłączyć przewody elektryczne. Obsługa regulatora (pracującego sprawnie) sprowadza, się w zasadzie do sterowania. W celu okresowego przeglądu styków, od których zależy działanie zespołu należy odkręcić mocowanie opaski i zdjąć opaskę, sków przewodów. Styki zabrudzone należy przemyć spirytusem, styki odkręcić nakrętki długich śrub i rozłączyć pokrywę z dźwignią od korpusu., nadpalone oczyścić bardzo drobnym pilnikiem (do styków) i przemyć. [więcej w: wypożyczalnia samochodów Warszawa, otomoto chojnice, gorlice i okolice ]

Obsługa okresowa rozrusznika przeprowadzana co 30 000 km (lub co 15 000 km przy eksploatacji na drogach terenowych o dużym zapyleniu). W niektórych odmianach samochodów 126P jest stosowana prądnica prądu przemiennego (alternator), położona również w osi dmuchawy polega na oczyszczeniu wnętrza, wymianie szczotek oraz na smarowaniu i napędzana paskiem klinowym od wału korbowego silnika. Czytaj dalej Obsługa układu rozruchu