Punkty mocowania pasów bezpieczeństwa

Górne i dolne końce pasa są przykręcone do znajdujących się w nadwoziu otworów gwintowanych za pomocą śrub, podkładek i tulejek dystansowych dostarczonych przez producenta pasów. Po przykręceniu górnego mocowania pasa należy osłonić śrubę za pomocą plastykowej nakładki. W górnym mocowaniu pasa znajduje się również plastykowy wieszak, na który powinien być zakładany ruchomy koniec pasa z klamrą i zamkiem w okresie, kiedy kierowca lub pasażer nie korzystają z pasa. Taśma pasa wykonana z tkaniny stylonowej, nawet przy starannej obsłudze w wyniku częstego używania ulega zabrudzeniu. Ponieważ wymaga to dość kłopotliwego czyszczenia, na pasy można zakładać pokrowce zapinane na zewnętrznej stronie pasa. Czytaj dalej Punkty mocowania pasów bezpieczeństwa

Reflektory przeciwmgłowe

Ref lektory przeciwmgłowe muszą być założone zgodnie z obowiązującymi przepisami, które dopuszczają dwa symetrycznie umieszczone reflektory zamocowane poniżej świateł mijania, ale nie niżej niż 25 cm od powierzchni drogi. Rozstawienie reflektorów nie może być mniejsze niż 60 cm, ale odległość każdego reflektora od najbardziej wystającego ( w szerokości) punktu nadwozia nie może być większa niż 40 cm. [przypisy: wypożyczalnia samochodów Warszawa, otomoto chojnice, gorlice i okolice ] Barwa świateł może być biała lub żółta selektywna (zalecane są światła białe, które dają około 30% większe natężenie światła na ekranie pomiarowym, co wynika ze znacznie mniejszej przepuszczalności światła przez żółtą szybę). Aby dodatkowe reflektory nie były tylko ozdobą samochodu, muszą być odpowiednio duże i wyposażone w silne żarówki halogenowe. Do samochodu Polski FIAT 126P mogą być stosowane reflektory przeciwmgłowe różnych marek, jednakże zaleca się stosowanie krajowych reflektorów halogenowych, które spełniają wymagania stawiane tego rodzaju światłom. W celu zamocowania tych reflektorów należy na czołowej powierzchni zderzaka przedniego wykonać dwa otwory na śruby. Czytaj dalej Reflektory przeciwmgłowe

Motowozy

Motowozy . Motowozy coraz bardziej wypierają z budownictwa drogowego parowozy, a to dzięki ich zaletom, którymi są: duża zwrotność, szybkie przygotowanie do pracy, niezużywanie paliwa w czasie dłuższych postojów, duży współczynnik pracy użytecznej przy jednakowej sile pociągowej są lżejsze od parowozów, dzięki czemu nie wymagają tak ciężkich torów, są łatwiejsze do prowadzenia i obsługi, nie wymagają częstych napełnień wody, nie stwarzają niebezpieczeństwa pożaru. Do wad mota wozów należy zaliczyć wysoki koszt krótszy okres eksploatacji, bardziej skomplikowane remonty i droższe paliwo. Motowóz ma mocną, dobrze usztywnioną ramę (ostoję) z ostojnicami. N a ścianach czołowych ramy znajdują się zderzaki z usprężynowanym hakiem pociągowym. Czytaj dalej Motowozy

Skrzyzowanie

Skrzyżowanie. W miejscach skrzyżowania torów buduje się pod kątem prostym lub ostrym odpowiednie skrzyżowanie. Wykonanie skrzyżowania polega na odpowiednim umocowaniu szyn, najlepiej na stalowej płycie, i wzmocnieniu odbojnicami z szyn zapewniających swobodne i bezpieczne przejście obrzeży kół taboru. Jeśli tor główny krzyżuje się z torem o małym ruchu, to skrzyżowanie można wykonać za pomocą mostka nakładanego w kierunku przejazdu pociągu po torze o małym ruchu. Układanie i utrzymanie torów Układanie torów. Czytaj dalej Skrzyzowanie