Uszkodzenia akumulatora

Innym uszkodzeniem alternatora, powodującym brak ładowania akumulatora (sygnalizowane zapaleniem lampki kontrolnej) może być przebicie miedzy szczotkami. Aby to sprawdzić, należy połączyć dwa przewody z zaciskami akumulatora (w jednym z nich jest włączona szeregowo żarówka), a z drugiej strony końcówki przewodów — z wkrętami. Zapalenie się żarówki świadczy o przebiciu.

Przynajmniej co 10 tys. km należy zdjąć kopułkę rozdzielacza zapłonu, oczyścić jej styki, obejrzeć szczotkę węglową wraz ze sprężynką oraz sprawdzić stan i odstęp styków przerywacza. Styczki nie powinny mieć wżerów i zanieczyszczeń na swych powierzchniach. Czytaj dalej Uszkodzenia akumulatora

Układ kierowniczy

Luz koła kierownicy uważa się za normalny, jeżeli przy kołach ustawionych do jazdy na wprost nie przekracza 8…10 cm, mierzony na obwodzie. Najczęściej nadmierny luz zauważalny na kole kierownicy jest spowodowany zużyciem sworzni kulistych układu kierowniczego, a nie samej przekładni kierowniczej. Dlatego też wytwórnia zaleca przegląd układu kierowniczego nie rzadziej niż co 15 tys. km przebiegu.

Zębatkowa przekładnia kierownicza nie wymaga okresowego smarowania. Jedynie w przypadku jej demontażu zaleca się usunąć stary smar i przed montażem napełnić olejem przekładniowym Hipol 1 5 F (klasy SAE 90). [więcej w: wynajem samochodów gdańsk, samochody luksusowe, krotoski cichy otomoto ]

Obsługa akumulatora polega na okresowym czyszczeniu skrzynki, otworów wentylacyjnych zakrętek, zacisków, łączników międzyogniwowych, końcówek przewodów. Czytaj dalej Układ kierowniczy

Montaż cięgna

W tym celu należy:

— zabezpieczyć samochód przed przesunięciem i podnieść jeden bok samochodu na taką wysokość, aby można było swobodnie obracać kołem tylnym; — kluczem płaskim 10 mm pokręcać śrubę regulacyjną przedniej szczęki, jednocześnie obracając kołem; gdy szczęka hamulcowa zacznie ocierać o bęben, śrubę regulacyjną należy cofnąć o ok. 0,1 obrotu i sprawdzić łatwość obracania się bębna. [patrz też:wynajem samochodów gdańsk, samochody luksusowe, krotoski cichy otomoto ]

W taki sam sposób należy wyregulować położenie drugiej (tylnej) szczęki oraz obu szczęk hamulcowych drugiego koła. Po zakończeniu regulacji trzeba sprawdzić prawidłowość działania hamulców hydraulicznych oraz hamulca awaryjnego.

Jeżeli grubość chociażby jednej płytki ciernej hamulców kół przednich zmniejszy się poniżej 7 mm, płytki cierne należy wymienić. Kolejność czynności podczas demontażu jest następująca:

— zabezpieczyć samochód przed przesunięciem;

— podnieść jedną stronę samochodu i zdjąć koło; wyjąć zawleczki i wysunąć przy użyciu pobijaka i młotka prowadniki na zewnątrz;

— zdjąć korpus zacisku nie odłączając go od przewodu elastycznego, wyciągnąć szczypcami sprężyny agrafkowe; wyjąć nakładki hamulcowe oraz sprężyny płaskie.

Zamontowanie płytek ciernych oraz zacisku odbywa się w odwrotnej kolejności. Należy tylko zwrócić uwagę na prawidłowe założenie sprężyn płaskich i prawidłowe ułożenie przewodu elastycznego.

Podczas jazdy należy sprawdzić prawidłowość działania hamulców kół przednich. Czytaj dalej Montaż cięgna

Zabezpieczenie przestrzeni zamkniętych

Grubość nałożonych warstw powinna wynosić ok. I mm.

Do zabezpieczenia przestrzeni zamkniętych metodą ML odsłania się istniejące otwory oraz wierci nowe. Tę operację użytkownik rzadko może wykonać sam. gdyż jest potrzebny zestaw specjalnych urządzeń do natrysku. Do zabezpieczenia zużywa się 2…2,5 kg Fluidolu ML Starannie wykonany zabieg powinien być skuteczny przez okres około 2 lat. [podobne: wynajem samochodów gdańsk, samochody luksusowe, krotoski cichy otomoto ]

Układ zasilania

Fittr powietrza/z wkładem papierowym i sezonową regulacją chwytu powietrza oraz tłumikiem szmerów ssania

Pompa paliwa, napędzana wałkiem napędu urządzeń pomocniczych Ciśnienie paliwa przy 4000 obr/min 18 kPa (0,18 kG/cm2)

W celu utrzymania samochodu w dobrym stanie technicznym i wizualnym, poza okresową obsługą techniczną samochodu , w krótszych odstępach czasowych powinno sie sprawdzać oraz wymieniać te elementy, które mogą podlegac wczesniejszemu zużywaniu.

Co 500 km powinnismy

  1. Sprawdzić prawidlowy poziom oleju smarowego w silniku. Czytaj dalej Zabezpieczenie przestrzeni zamkniętych

Ochrona antykorozyjna nadwozia

Jako ekran może służyć jasna ściana budynku. Ponieważ samochód nie jest obciążony, dźwignie regulacji położenia reflektora muszą być przesunięte w dolne skrajne położenie. [hasła pokrewne: wynajem samochodów gdańsk, samochody luksusowe, krotoski cichy otomoto ]

Wiązki światła drogowego muszą przebiegać równoległe do osi samochodu. Do regulacji reflektora w płaszczyźnie poziomej służy wkręt. Górna lewa krawędź plamy świetlnej świateł mijania musi znajdować się 10… …25 cm poniżej ustawienia świateł drogowych. Czytaj dalej Ochrona antykorozyjna nadwozia

Ustawienie zapłonu

Wzrokowe ustalenie początku rozwierania styków jest dość trudne i dlatego chwilę tę określa się najlepiej za pomocą lampki kontrolnej. W tym celu należy styk ruchomy przerywacza połączyć jednym przewodem z jednym biegunem bateryjki elektrycznej, a drugim przewodem drugi styk z drugim biegunem bateryjki. W obwód trzeba jednocześnie włączyć żarówkę. Obracanie kadłubem rozdzielacza zapłonu należy przerwać w chwili zgaśnięcia żarówki. Będzie to właśnie chwila początku rozwierania się styków. Czytaj dalej Ustawienie zapłonu

Przyspieszenie

W samochodach produkowanych Od 1975 do 1980 r. wycięcie w obudowie koła zamachowego zostało zmniejszone. Pokrywanie się znaku z linią oznacza kąt wyprzedzenia zapłonu 30.

Od 1980 roku zmieniono oznaczenie na obudowie koła zamachowego. Jest tylko linia, która pokrywając się ze znakiem oznacza kąt wyprzedzenia zapłonu oo.

W celu ustawienia zapłonu należy tłok pierwszego cylindra ustawić w położeniu zwrotu zewnętrznego (ZZ} podczas suwu sprężania. Ponieważ podczas suwu sprężania oba zawory są zamknięte, łatwo jest wyczuć ciśnienie sprężanego powietrza, zatykając otwór świecy palcem. Czytaj dalej Przyspieszenie

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu, przy zimnym silniku, sprawdzić poziom oleju i jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN i MAX odpowiada około 1 kg oleju.

Co 10 000 km, ale nie rzadziej niż co 6 miesięcy, należy olej wymienić. Olej należy spuszczać przy gorącym silniku.

Olej spuszcza się po odkręceniu korka spustowego w misce olejowej silnika. W celu ułatwienia ściekania oleju należy zdjąć korek wlewu i – wyjąć miarkę poziomu oleju. Czytaj dalej Wymiana oleju silnikowego

Boczne skręty kół

Boczne skręty kół ograniczone przez jeden zderzak przyspawany do przedniej osi i wyposażony w śruby regulacyjne współpracujące z dodatkową dźwignią kierownicy. Poprzeczne drążki kierownicze zabezpieczone nakładkami zaciskowymi. Regulacja zbieżności przez obracanie tulei pośrednich na długich poprzecznych drążkach kierowniczych. Płytki zapadkowe na czołowej powierzchni drzwi, zabezpieczające przed niespodziewanym otwarciem drzwi podczas wypadku (możliwość zastosowania w poprzednich modelach). Dodatkowa dysza nadmuchu ciepłego powietrza w środku tablicy rozdzielczej (możliwość zastosowania w poprzednich modelach). Czytaj dalej Boczne skręty kół

Model VW 1300

Pojemność silnika zwiększona z 1192 do 1285 cm3 przez zastosowanie wału korbowego z silnika VW 1500/1600 (zwiększony skok do 69 mm). Moc silnika 40 KM przy 4000 obr/min. Zwiększenie stopnia sprężenia do 7,3. Kąt wyprzedzenia zapłonu 7,5 0 . Skok tłoka zwiększony z 64 do 69 mm. Czytaj dalej Model VW 1300