Boczne skręty kół

Boczne skręty kół ograniczone przez jeden zderzak przyspawany do przedniej osi i wyposażony w śruby regulacyjne współpracujące z dodatkową dźwignią kierownicy. Poprzeczne drążki kierownicze zabezpieczone nakładkami zaciskowymi. Regulacja zbieżności przez obracanie tulei pośrednich na długich poprzecznych drążkach kierowniczych. Płytki zapadkowe na czołowej powierzchni drzwi, zabezpieczające przed niespodziewanym otwarciem drzwi podczas wypadku (możliwość zastosowania w poprzednich modelach). Dodatkowa dysza nadmuchu ciepłego powietrza w środku tablicy rozdzielczej (możliwość zastosowania w poprzednich modelach). Czytaj dalej Boczne skręty kół

Model VW 1300

Pojemność silnika zwiększona z 1192 do 1285 cm3 przez zastosowanie wału korbowego z silnika VW 1500/1600 (zwiększony skok do 69 mm). Moc silnika 40 KM przy 4000 obr/min. Zwiększenie stopnia sprężenia do 7,3. Kąt wyprzedzenia zapłonu 7,5 0 . Skok tłoka zwiększony z 64 do 69 mm. Czytaj dalej Model VW 1300

Podwozie

Podwozie. Podwoziem parowozu jest silna rama (ostoja) stalowa wraz z zestawami kół. Rama składa się z belek podłużnych połączonych poprzecznicami. Na przedniej tylnej belce poprzecznej znajdują się zderzaki i złącza jak u, wagonów. Rama opiera się za pomocą przymocowanych do niej resorów na maźnicach, w których mieszczą się panewki (łożyska ślizgowe) do przyjęcia osi stalowej zestawów kół, Korbowody osi połączone są wiązaniami. Czytaj dalej Podwozie

Na dymnicy nasadzony jest komin k zaopatrzony w urzadzenie do tlumienia iskier

Na dymnicy nasadzony jest komin k zaopatrzony w urządzenie do tłumienia iskier. Na kotle, w pobliżu stanowiska maszynisty, znajdują się: manometr z oznaczonym najwyższym ciśnieniem, wodowskaz wskazujący stan wody w kotle, zawory probiercze, urządzenie do zasilania kotła w wodę z tendra najczęściej 2 smoczki (inżektor), gwizdawka parowa, smarownice, zawory spustowe, zawór dmuchawki i piasecznica. Przy zbiorniku na parę znajduje się zawór bezpieczeństwa działający: samoczynnie, gdy tylko ciśnienie pary w kotle dosięgnie dopuszczalnej granicy. W celu ochrony przed utratą ciepła kocioł otoczony jest szczelnym płaszczem z blachy, wolną przestrzeń pomiędzy płaszczem a kotłem wypełnia materiał izolacyjny, np. azbest, wata szklana. Czytaj dalej Na dymnicy nasadzony jest komin k zaopatrzony w urzadzenie do tlumienia iskier

Obrotnice

Obrotnice. Dla zmiany kierunku zwłaszcza w miejscach wąskich, gdzie nie można zastosować rozjazdu iglicowego, w torach krzyżujących się pod kątem prostym, stosuje się obrotnice rozmaitych konstrukcji. Obrotnica tarczowa Tr – 2 produkowana przez przemysł krajowy według PN/B- -15-32, składa się ze stalowej płyty podstawowej nieruchomej o wymiarach 1250 X 1250 mm, do której są przymocowane wzdłuż krawędzi tarczy ruchomej odcinki szyn, tworzące skrzyżowania torów pod kątem prostym. Szyny te, dla uniknięcia wstrząsów przy wprowadzaniu na nie wagonika, ściśle odpowiadają co do profilu szynom torów zasadniczych. Na płycie podstawowej jest umieszczona stalowa tarcza okrągła o średnicy 1250 mm, obracająca się na krótkiej pionowej osi oraz na dwunastu rolkach umieszczonych na dwóch obwodach o średnicy 600 do 1000 mm. Czytaj dalej Obrotnice