Przyspieszenie

W samochodach produkowanych Od 1975 do 1980 r. wycięcie w obudowie koła zamachowego zostało zmniejszone. Pokrywanie się znaku z linią oznacza kąt wyprzedzenia zapłonu 30.

Od 1980 roku zmieniono oznaczenie na obudowie koła zamachowego. Jest tylko linia, która pokrywając się ze znakiem oznacza kąt wyprzedzenia zapłonu oo.

W celu ustawienia zapłonu należy tłok pierwszego cylindra ustawić w położeniu zwrotu zewnętrznego (ZZ} podczas suwu sprężania. Ponieważ podczas suwu sprężania oba zawory są zamknięte, łatwo jest wyczuć ciśnienie sprężanego powietrza, zatykając otwór świecy palcem. Dokładne ustawienie tłoka umożliwiają znaki umieszczone na kole pasowym wału korbowego lub na kole zamachowym. [przypisy: wynajem samochodów gdańsk, samochody luksusowe, krotoski cichy otomoto ]

Następną czynnością jest „zgranie” chwili powstawania przerwy na stykach przerywacza z ustawionym poprzednio położeniem tłoka w ZZ. Chwila powstawania przerwy na stykach przerywacza jest właśnie chwilą przeskoku iskry na świecy zapłonowej. Chwilę tę można zmieniać, przekręcając kadłub rozdzielacza zapłonu. Trzeba jednak pamiętać, że obracanie kadłuba w kierunku zgodnym z obrotami palca rozdzielacza powoduje opóźnienie chwili zapłonu, natomiast obracanie kadłuba rozdzielacza zapłonu w kierunku przeciwnym — przyspieszenie.

Powiązane tematy z artykułem: krotoski cichy otomoto otomoto siedlce samochody luksusowe