Punkty mocowania pasów bezpieczeństwa

Górne i dolne końce pasa są przykręcone do znajdujących się w nadwoziu otworów gwintowanych za pomocą śrub, podkładek i tulejek dystansowych dostarczonych przez producenta pasów. Po przykręceniu górnego mocowania pasa należy osłonić śrubę za pomocą plastykowej nakładki. W górnym mocowaniu pasa znajduje się również plastykowy wieszak, na który powinien być zakładany ruchomy koniec pasa z klamrą i zamkiem w okresie, kiedy kierowca lub pasażer nie korzystają z pasa. Taśma pasa wykonana z tkaniny stylonowej, nawet przy starannej obsłudze w wyniku częstego używania ulega zabrudzeniu. Ponieważ wymaga to dość kłopotliwego czyszczenia, na pasy można zakładać pokrowce zapinane na zewnętrznej stronie pasa. Zapinanie klamry pasów przednich na pałąk dokonuje się jedną ręką trzymając za klamrę zamka. [podobne: wypożyczalnia samochodów Warszawa, otomoto chojnice, przeciski pod drogami ] W celu odpięcia pasa należy, trzymając plastykową obejmę zamka, pociągnąć pas w kierunku do siebie {zamek otwiera się przy użyciu niewielkiej siły). Na przednich miejscach samochodu można stosować również jednoręczne pasy wytwórni zagranicznych.

Pasy bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach

W tylnej części nadwozia samochodu 126P znajdują się otwory do mocowania pasów bezpieczeństwa. Montaż dwuręcznych pasów biodrowo-piersiowych dla siedzeń tylnych rozpoczyna się od zamocowania końcówek zaczepów dwu krótkich odcinków pasa pod siedzeniem tylnym. W tym celu, należy unieść do góry przednią część poduszki siedzenia, co spowoduje, że otwory jego blach mocujących zostaną wyprowadzone z dwu kołków w podłodze i poduszka może być odsunięta do przodu i wyjęta z samochodu. Po odchyleniu dywaników okolicy oparcia, w połowie jego szerokości, należy wyjąć plastykowe zaślepki z obu otworów gwintowanych i wkręcić w nie śruby wraz z końcówkami krótkich odcinków pasa, z płaskim zaczepem. Śruby te (dostarczone wraz z pasami) powinny być przykręcone mocno. Po zamocowaniu końcówek należy przełożyć drugi koniec pasa z zaczepem przez szczelinę pomiędzy tylną częścią poduszki siedzenia a dolną częścią oparcia. Pozostałe dwa końce każdego pasa należy przykręcić śrubami z podkładkami płaskimi i tulejkami do otworów gwintowanych na nakolu błotnika i na półce tylnej. Ostatnią czynnością jest regulacja długości pasów, które powinny bez luzu obejmować klatkę piersiową i biodra pasażera. Na pasy tylne można również założyć pokrowce. Obsługa pasów bezpieczeństwa zarówno przednich jak i tylnych sprowadza się do utrzymywania taśmy, klamry z zamkiem i zaczepów w czystości. Zabrudzone taśmy pasa czyści się za pomocą środków piorących przeznaczonych dla stylonu (nie wolno czyścić rozpuszczalnikiem tri, ługami lub kwasami). Zanieczyszczony zamek wystarczy przedmuchać sprężonym powietrzem. Naprawy pasów po wypadku drogowym są niedopuszczalne. Z uwagi na bezpieczeństwo, po każdym wypadku drogowym, w którym dzięki pasom kierowca lub pasażerowie uniknęli obrażeń należy wymienić pasy na nowe.

Powiązane tematy z artykułem: otomoto chojnice otomoto starogard gdański przeciski pod drogami