Regulacja kół przednich

Wykręcanie końcówki powoduje zwiększenie rozbieżności, przy czym 1 /2 obrotu końcówki powoduje zmianę rozbieżności 0 1,5 mm;

— po ustawieniu prawidłowej rozbieżności dokręcić nakrętkę zabezpieczającą, założyć śrubę i dokręcić ją nakrętką.

Jeżeli nie ma przyrządu T.Av.238-02, można posłużyć się podnośnikiem hydraulicznym w celu odpowiedniego ustawienia samochodu. Wytwórnia zaleca sprawdzanie i regulację przednich kół w następującej kolejności:

— kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, — kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, — kąt pochylenia koła. [patrz też: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Do sprawdzenia i regulacji ustawienia kół przednich samochód musi być odpowiednio ustawiony. Wówczas odległość między środkiem koła a dolną krawędzią podłużnicy ramy powinna wynosić 80 mm. Natomiast odległość sworznia D od podłoża powinna być 0 20 mm większa od dolnej krawędzi podłużnicy (mierzona w osi przedniego koła).

Jeżeli = 20 mm, to kąt wyprzedzenia sworznia wynosi 40. Do regulacji tego kąta służą nakrętki drążka stabilizacyjnego. Po odkręceniu nakrętki zabezpieczającej w celu zwiększenia kata wyprzedzenia sworznia trzeba odkręcić zewnętrzną nakrętkę i o tyle samo obrotów przykręcić wewnętrzna nakrętkę. W celu zmniejszenia kąta — należy postępować odwrotnie. Jeden obrót nakrętki powoduje zmianę kąta 0 0020. Kąty wyprzedzenia sworzni obu kół powinny być jednakowe. Największa dopuszczalna różnica między obu przednimi kołami może wynosić 1 0 . Po zakończeniu regulacji nakrętki należy dokręcić momentem 50 Nm.

Powiązane tematy z artykułem: Serwis VW Wrocław wynajem busów z kierowcą warszawa wynajem z oc sprawcy