Regulacja zbieżności kół przednich

Ustawienie zbieżnosci kół przednich ma znacznacy wpływ na własności jezdne samochodu, trwałość ukladu zawieszenia i opon  przednich kół. Kąty pochylenia i mocowania kół oraz sworznia zwrotnicy, ustawienia sworznia zwrotnicy oraz zbieżności są ustalone w fabryce na podstawie badań różnorodnych czynnnikow  i nie powinny być dowolnie zmieniane.

Objawem nieprawidłowego ustawienia kół przednich jest pogorszone prowadzenie samochodu, „ściąganie z prostoliniowego kierunku jazdy oraz nadmierny wzrost zużycia opon przednich z wyraźnym nierównomiernym zużyciem bieżnika. Nieprawidłowe ustawienie kół obniża znacznie bezpieczeństwo jazdy, toteż regulacja oraz obsługa całego przedniego zawieszenia powinna być przeprowadzona starannie i dokładnie, najlepiej w ASO, przy użyciu specjalnych przyrządów. [Zobacz też : skoda używane, otomoto cieszyn, inchcape używane]

Kontrolę ustawienia kół i ich regulację przeprowadza się po przebiegu pierwszych 2000…3000 km, a następnie okresowo co 20 000 km. Ustawienie kół należy sprawdzać przy prawidłowym ciśnieniu w ogumieniu oraz przy obciążeniu równoważnym ciężarowi czterech osób. Użytkownik jest w stanie wykonać we własnym zakresie kontrolę i regulację zbieżności kół (stosując się do uwag zawartych w Instrukcji obsługi). Zbieżność kół przednich reguluje się przez zmianę długości obu drążków poprzecznych układu kierowniczego. Zachowanie określonej zbieżności kół, która jest różnicą odległości między zewnętrznymi powierzchniami tarcz kół mierzonych z tyłu i z przodu kół jest istotnym warunkiem trwałości opon i stateczności samochodu.

Ustawienie kół należy sprawdzać nie tylko po ściśle podanych przebiegach, ale również po każdym, nawet pozornie błahym, wypadku lub po stwierdzeniu pogorszenia się stateczności i prowadzenia pojazdu, jak również przy nadmiernym zużyciu opon kół przednich.

Powiązane tematy z artykułem: inchcape używane otomoto cieszyn skoda używane