Regulator zespolony

Uszkodzenia mechaniczne jak np. zużycie lub zawieszenie szczotki, zanieczyszczenia kolektora itp. mogą być usunięte po odkręceniu koła pasowego i zdjęciu pokrywy prądnicy ze szczotkami.

Uszkodzenia wewnętrzne elektrycznych części prądnicy Wymagają, wymontowania prądnicy i sprawdzenia jej za pomocą specjalnych przyrządów (powinno być przeprowadzane w odpowiednio wyposażonym warsztacie). [przypisy: Parking lotnisko Pyrzowice, parking pyrzowice, wypożyczalnia samochodów ] Co około 30 000 km należy rozebrać prądnicę, oczyścić wnętrze korpusu, twornik z komutatorem, pokrywy i inne elementy wewnętrzne, a części zużyte (np. szczotki) wymienić. Łożyska prądnicy należy przesmarować smarem MR3 lub ŁT4S (z wyjątkiem prądnic z łożyskami zamkniętymi, z zapasem smaru).

W celu wymontowania prądnicy z samochodu należy odkręcić nakrętkę mocującą dmuchawę (wymaga zastosowania przyrządu unieruchamiającego twornik prądnicy), odkręcić śrubę mocującą obejmę prądnicy, odłączyć przewody elektryczne, odłączyć koło pasowe i zdjąć pasek klinowy. Z uwagi na konieczność stosowania przyrządów specjalnych przy ocenie stanu technicznego naprawa prądnicy powinna być wykonywana w ASO. Do utrzymywania napięcia prądnicy w określonych granicach stosowany jest regulator zespolony GN2/12/16. Regulator ten składa się z trzech członów: regulatora napięcia, ogranicznika prądu i wyłącznika prądu zwrotnego. Regulator jest mocowany na pionowej ściance, z lewej strony komory silnika. Sprawdzenie wstępne regulatora dokonuje się za pomocą przyrządów pomiarowych na samochodzie, przy pracującym silniku. Przy prędkości obrotowej wału korbowego wynoszącej 2000 obr/min średnia wartość napięcia powinna wynosić 14 V. W razie uzyskania niezgodnych wyników regulator należy wymontować i przeprowadzić szczegółowe pomiary na urządzeniach diagnostycznych w ASO.

Powiązane tematy z artykułem: Parking lotnisko Pyrzowice parking pyrzowice Serwis VW Wrocław