Skrzynka biegów

Skrzynka biegów znajduje się we wspólnej obudowie z przekładnią główną. Wszystkie biegi do przodu są zsynchronizowane. I i II bieg mają synchronizatory typu Renault, a III i IV — typu Borg-Warner.

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do sprawdzania poziomu, uzupełniania i wymiany oleju co 15 tys. km oraz do obserwacji jej działania podczas jazdy, a także oględzin przed i po pracy.

Poziom oleju w obudowie skrzynki biegów powinien sięgać otworu wlewowego (rys. 1.25). Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej i w razie potrzeby uzupełniać olej. Uzupełniać trzeba olejem tego samego gatunku, jaki znajduje się w skrzynce biegów. Nie wolno mieszać olejów różnych gatunków. [przypisy: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Podczas docierania nowego samochodu lub silnika po naprawie nie należy przekraczać następujących prędkości na poszczególnych biegach: bieg l — 25 km/h bieg III — 65 km/h bieg Il — 45 km/h bieg IV — 90 km/h Podczas jazdy należy zwracać uwagę na to, czy skrzynka biegów nie pracuje głośniej niż normalnie, czy zmiana biegów jest łatwa i czy biegi nie wyłączają się samoczynnie oraz na postojach— jeżeli podczas jazdy skrzynka biegów pracowała hałaśliwie — czy jej obudowa nie jest nadmiernie nagrzana. Wszelkie zauważone niedomagania należy zgłosić w ASO.

Kolejność czynności podczas ustawiania rozbieżności kół przednich jest następująca:

— ustawić koła do jazdy na wprost i zablokować je w tym położeniu;

— podnieść przednią oś przyrządem T.Av.238-02 na wysokość 70 mm (a = 45 mm);

— zmierzyć rozbieżność kół, która powinna wynosić

Powiązane tematy z artykułem: wynajem busów z kierowcą warszawa wynajem z oc sprawcy Wypożyczalnia busa 9 osobowego warszawa