Sprzet i narzedzia do ukladania utrzymania torów

Sprzęt i narzędzia do układania utrzymania torów. Do układania i utrzymania torów należy stosować specjalny sprzęt i narzędzie, które umożliwiają dobre i sprawne wykonanie pracy. Do podnoszenia i przesuwania torów służą drągi stalowe o długości od 2,5 do 4 m i ciężarze t – 12 kg. Nacinanie podkładów drewnianych w celu nadania szynie odpowiedniego pochylenia poprzecznego wykonuje się tak zwanym toporem francuskim. Do przenoszenia i przesuwania szyn i podkładów używa się kleszczy, a do wbijania szyniaków do podkładów służy specjalny młot szyniaki wyciąga się z podkładów za pomocą łomu-łapy. Tory podbija się stalowym podbijakiem o ciężarze około 3 kG i długości rękojeści około 1,0 m. Do wyginania szyn według założonej krzywizny używa się specjalnego przyrządu a prawidłowe ułożenie torów sprawdza się toromierzem z poziomnicą. Niezależnie od tych narzędzi specjalnych są stosowane powszechnie używane narzędzia, jak łopaty , łomy, kliny, młoty, klucze do śrub, piły i wiertarki do metali i drewna. Tapor Mechanicznymi urządzeniami trakcyjnymi kolejek wąskotorowych są lokomotywy o silnikach: a) parowych, zwane parowozami, b) spalinowych, zwane ciągnikami lub motowozami, c) elektrycznych, zwane elektrowozami. Ze względu na warunki pracy oraz zalety i wady poszczególnych rodzajów lokomotyw w budownictwie drogowym najczęściej są stosowane ciągniki spalinowe, rzadziej parowozy, a wyjątkowo elektrowozy. [hasła pokrewne: renault salon warszawa, deft autka, otomoto zamość ] status: publish tags: date: Jan 26, 2018

Powiązane tematy z artykułem: deft autka otomoto zamość renault salon warszawa