Układ chłodzenia

Przymusowy układ chłodzenia z odśrodkową pompą jest zabezpieczony zaworem w pokrywie zbiornika wyrównawczego, który otwiera się w razie wystąpienia w układzie nadciśnienia lub podciśnienia. Zmiany objętości cieczy chłodzącej kompensuje zbiornik wyrównawczy. Między znakami „maxi i „mini” w zbiorniku mieści się 0,5 dm3 cieczy. Układ chłodzenia, połączony z układem ogrzewania ma 22 złącza.

Układ .chłodzenia ma pojemność 5 dm3 , a razem z układem ogrzewania 5,5 dm 3 . Wytwórnia napełnia układ chłodzenia płynem B— LIFROM — 69, który nie zamarza do temperatury —35 st. C. Płynu tego nie wolno mieszać z krajowym płynem Borygo. W razie ubytku oryginalnego płynu chłodzącego lub konieczności jego wymiany, trzeba go całkowicie spuścić, wypłukać układ chłodzenia czystą wodą i wlać płyn Borygo. Wymiana płynu chłodzącego powinna odbywać się co 30 000 km, nie rzadziej jednak niż co dwa lata. Kolejność czynności podczas spuszczania cieczy chłodzącej z układu chłodzenia jest następująca: — otworzyć kure dopływu cieczy chłodzacej do nagrzewnicy, [więcej w: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Obsługa układu chłodzenia obejmuje następujące czynności:

— sprawdzenie poziomu cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym, wymianę cieczy chłodzącej w układzie,

— wkręcić śrubę w chłodnicę i korek w kadłub silnika.

Uwaga: jeżeli do układu chłodzenia będzie wlany inny gatunek płynu chłodzącego, zaleca się układ chłodzenia wypłukać czystą wodą.

Powiązane tematy z artykułem: Serwis VW Wrocław wynajem busów z kierowcą warszawa wynajem z oc sprawcy