Układ hamulcowy

Niekiedy zdarza się, że mimo długotrwałego odpowietrzania wraz z płynem hamulcowym wciąż wydobywają się pęcherzyki. Przyczyną tego jest przedostawanie się powietrza do układu hamulcowego przez nieszczelne połączenia lub uszkodzone przewody. Konieczne jest wówczas odnalezienie i usunięcie nieszczelności.

Wskutek zużywania się okładzin ciernych szczęk hamulcowych oraz wydłużania się napinanych cięgieł, konieczna jest okresowa kontrola oraz regulacja hamulca awaryjnego. Hamulec awaryjny reguluje się wówczas, gdy hamulce kół tylnych są prawidłowo wyregulowane i odpowietrzone. Kolejność czynności jest następująca:

— zabezpieczyć koła przednie i podnieść tylną część samochodu tak, aby można było obracać kota tylne, — oczyścić i nasmarować cięgna smarem stałym, — zaciągnąć dźwignię hamulca awaryjnego na drugą zapadkę, — ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym,

— poluzować przeciwnakrętkę, — pokręcać nakrętką aż do chwili, kiedy szczęki hamulcowe zaczną ocierać o bębny hamulcowe, — dokręcić przeciwnakrętkę.

Montaż cięgna odbywa się w odwrotnej kolejności. W hamulcach kół przednich są wmontowane urządzenia samoczynnie regulujące luz między tarczą a płytkami ciernymi. [podobne: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Hamulce kół tylnych nie mają mechanizmów samoczynnej regulacji luzów między szczękami hamulcowymi a bębnami. Dlatego też co 5000 km należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować hamulce kół tylnych. Regulacja konieczna jest również po wymianie szczęk hamulcowych, w razie nadmiernego nagrzewania się obręczy kół lub słabych efektów hamowania.

Powiązane tematy z artykułem: Serwis VW Wrocław wynajem busów z kierowcą warszawa wynajem z oc sprawcy