Układ rozrządu

Obsługa układu rozrządu obejmuje następujące czynności:

— regulację luzów zaworów,

— regulację naciągu łańcucha rozrządu,

— wymianę kół łańcuchowych i łańcucha.

Luzy zaworów reguluje się co 10 000 km przebiegu lub wcześniej, gdy słychać ich wyraźne klepanie.

Regulacja odbywa się za pomocą śrub regulacyjnych umieszczonych w dźwigienkach zaworów, mierząc luz szczelinomierzem. Zamiast klucza specjalnego, można użyć dwóch kluczy płaskich —jeden do odkręcania nakrętki zabezpieczającej, a drugi do właściwej regulacji. [podobne: wypożyczalnia aut warszawa, wypożyczalnia przyczep warszawa, wypożyczalnia samochodów ]

Wytwórnia dopuszcza regulację luzów zaworów na zimno i na gorąco. Luz zaworów ssących w zimnym silniku powinien wynosić 0,15 mm, a w gorącym O, 1 8 mm. Luz zaworów wydechowych odpowiednio: 0,20 mm i 0,25 mm.

Podczas regulacji najlepiej wał korbowy obracać korbą rozruchową. W celu łatwiejszego obracania wału zaleca się wykręcić świece zapłonowe.

Naciąg łańcucha rozrządu reguluje się co 10 000 km przebiegu lub wcześniej, gdy praca jego staje się hałaśliwa. Położenie napinacza reguluje się przez pokręcanie śruby.

Powiązane tematy z artykułem: Serwis VW Wrocław wynajem busów z kierowcą warszawa wynajem z oc sprawcy