Układ kierowniczy

Luz koła kierownicy uważa się za normalny, jeżeli przy kołach ustawionych do jazdy na wprost nie przekracza 8…10 cm, mierzony na obwodzie. Najczęściej nadmierny luz zauważalny na kole kierownicy jest spowodowany zużyciem sworzni kulistych układu kierowniczego, a nie samej przekładni kierowniczej. Dlatego też wytwórnia zaleca przegląd układu kierowniczego nie rzadziej niż co 15 tys. km przebiegu.

Zębatkowa przekładnia kierownicza nie wymaga okresowego smarowania. Jedynie w przypadku jej demontażu zaleca się usunąć stary smar i przed montażem napełnić olejem przekładniowym Hipol 1 5 F (klasy SAE 90). [więcej w: wynajem samochodów gdańsk, wynajem samochodów Katowice, wynajem samochodów warszawa ]

Obsługa akumulatora polega na okresowym czyszczeniu skrzynki, otworów wentylacyjnych zakrętek, zacisków, łączników międzyogniwowych, końcówek przewodów. Co najmniej raz na miesiąc należy sprawdzić poziom elektrolitu, który powinien utrzymywać się na wysokości 1 5 mm nad górną krawędzią płyt. Jeżeli elektrolit nie był wylany, to jego poziom uzupełnia się wyłącznie wodą destylowaną. Ponieważ akumulator jest ładowany bezpośrednio przez alternator, nie wolno odłączać go podczas pracy silnika, gdyż mogłoby to spowodować uszkodzenie alternatora.

Zużycie szczotek alternatora należy sprawdzać co /2 roku. W tym celu należy wymontować szczotkotrzymacz i zmierzyć szczotki. Jeżeli szczotki wystają z obsady mniej niż 5 mm, trzeba je wymienić.

Powiązane tematy z artykułem: wynajem samochodów Katowice wynajem samochodów Katowice wynajem samochodów warszawa