Ustawienie zapłonu

Wzrokowe ustalenie początku rozwierania styków jest dość trudne i dlatego chwilę tę określa się najlepiej za pomocą lampki kontrolnej. W tym celu należy styk ruchomy przerywacza połączyć jednym przewodem z jednym biegunem bateryjki elektrycznej, a drugim przewodem drugi styk z drugim biegunem bateryjki. W obwód trzeba jednocześnie włączyć żarówkę. Obracanie kadłubem rozdzielacza zapłonu należy przerwać w chwili zgaśnięcia żarówki. Będzie to właśnie chwila początku rozwierania się styków. W tym położeniu należy zamocować kadłub rozdzielacza zapłonu.

Ustawienie zapłonu trzeba dodatkowo sprawdzić podczas jazdy. Jadąc z prędkością około 50 km/h, gdy silnik jest prawidłowo nagrzany, należy nacisnąć szybko pedał przyspieszenia do oporu. Długotrwałe stuki (dzwonienie) świadczą o zbyt wczesnym zapłonie, natomiast zupełny brak stuków — o zbyt późnym zapłonie. Tylko nieznaczne, szybko zanikające stuki świadczą o prawidłowo ustawionym zapłonie. [przypisy: wynajem samochodów gdańsk, sterowniki plc, sklep z częściami do motocykli wszystkich marek ]

Po przebiegu 30…40 tys. km należy sprawdzić i ewentualnie wymienić szczotki rozrusznika. Nowe szczotki mają długość 14 lub 1 5 mm (zależnie od rodzaju rozrusznika).

Obsługa obwodów oświetlenia ogranicza się do sprawdzania działania świateł, utrzymywania w czystości reflektorów, lamp, zacisków i przewodów oraz do regulacji ustawienia świateł drogowych i mijania.

Do ustawiania świateł drogowych i mijania w ASO służą odpowiednie przyrządy diagnostyczne. Światła te można z dostateczną dokładnością również ustawić we własnym zakresie.

Powiązane tematy z artykułem: montaż smt sklep z częściami do motocykli wszystkich marek sterowniki plc